Rugina se dezvoltă atunci când fierul reacționează cu oxigenul și apa. Oxidantul apare ca un strat brun-roșcat care poate duce la coroziune.
Mulți se vor întreba, poate, la ce vârstă încep să ruginească mașinile, dar nu există o vârstă stabilită când mașinile încep să ruginească. De-a lungul anilor, uzura poate deteriora straturile de protecție și poate lăsa metalul expus la umezeală.
Aceste daune se întâmplă de obicei din cauza unei combinații de factori:
- Clima, expunerea regulată la ploaie, umezeală;
- Vârsta mașinii;
- Materiale. Mașinile mai vechi au fost fabricate din materiale mai vulnerabile la ruginire, pe când cele mai noi folosesc garnituri pentru a preveni deteriorarea anumitor componente;
- Stilul de conducere. Dacă aveți tendința de a conduce în afara asfaltului sau prin bălți, ați putea crește riscul de coroziune, scrie promotor.ro.
În general, există două tipuri de rugină:
- Rugina de suprafață. Tratarea daunelor în această etapă poate duce la evita răspândirii.
- Rugina pătrunzătoare. Acesta este cel mai avansat și mai dăunător tip de rugină. În această etapă rugina să extinde și poate fi necesar să înlocuiți părțile afectate.
- Trageți covorașul portbagajului și verificați dacă există urme de rugină;
- Verificați ușile, atât în interior, cât și în exterior, în partea de jos care este mai apropiată de asfalt;
- Verificați zonele din jurul parbrizului și al geamului din spate. Zonele din jurul sticlei sunt predispuse la scurgeri și expunere mai mare la umiditate;
- Pasajele roților, zonele de deasupra anvelopelor, mai ales la mașinile mai vechi care nu au garnituri;
- Eșapamentul. Țeava de eșapament este cea mai expusă umezelii;
- Suspensia. Intră în contact cu umiditatea datorită apropierii de anvelope care pot arunca murdăria și apa pe elemente de pe partea inferioară a mașinii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu