Ioana Krekan, manager Activare și Facturare Enel, a fost invitată la DC News, unde a vorbit despre convențiile de consum pe care clienții le-au primit în plic în acest an.
Ioana Krekan, manager Activare și Facturare Enel, a vorbit, în exclusivitate pentru DC News, despre convențiile de consum pe care clienții le-au primit în plic alături de facturile la energie:
„În ultima perioadă s-au transmis extrem de multe de convenții de consum. Suntem aproape pe final cu acest proces, dar revenind la acest document pe care îl primim cu factura, el este transmis în urma unei modificări legislative încă de la începutul anului și aceasta reprezintă un istoric de consum pe tot anul cu cantitatea aferentă fiecărei luni.
Prima prioritate în emiterea facturilor clienților este citirea de regularizare de la operatorul de distribuție, citire care, în urma modificărilor legislative, se face la trei luni. Dacă nu avem citire de regularizare, atunci vom factura indexul transmis de client. Dacă nu avem nici index transmis de client, aici intervine convenția de consum. Practic, acea cantitate estimată pentru luna respectivă de către operatorul de distribuție va fi folosită pentru facturarea clientului, iar pe factură o vom vedea ca estimat convenție. Cantitățile din această convenție de consum sunt determinate de către operatorul de distribuție pe mai multe criterii și reprezintă cantitatea estimată de acesta pentru consumul din luna în care se facturează.
Convenția de consum ne ajută ca atunci când nu avem o regularizare din teren, de la operatorul de distribuție, sau un index transmis de client, să folosim o cantitate pe care clientul deja o știe, a primit-o în această notificare și va fi folosită în emiterea următoarei sale facturi. În plic ai primit o notificare prin care te informam ce înseamnă convenția de consum, cum este ea stabilită și la ce te ajută și pe de altă parte ai mai primit o hârtie, denumită Anexa B, în care aveai lista tuturor locurilor de consum pentru care tu ai contract cu Enel Energie sau Enel Energie Muntenia. Pentru fiecare loc de consum în parte vei regăsi luna din an iar dedesubt găsești cantitatea estimată de operatorul de distribuție ca și consum pentru luna respectivă“, a spus, la DC News,
ENEL aplică o nouă schemă de facturare, începând cu factura pentru luna aprilie. Iată care sunt cele trei categorii de clienţi, valabile până la 31 martie 2023.
„Noua schemă de sprijin constă în plafonarea preţului pe care îl avem pe energia electrică, doar că sunt nişte condiţii de îndeplinit. Avem trei categorii de clienţi.
Prima categorie de clienţi este cea care are un consum între 0 şi 100 kWh pe lună, iar pentru aceştia preţul se plafonează la 0,68 lei/kWh. A doua categorie este a clienţilor care au un consum între 100 şi 300 kWh pe lună, unde preţul se plafonează la 0,8 lei/kWh. A treia categorie sunt clienţii la care consumul depăşeşte 300 kWh pe lună, iar aici preţul pe care îl plătesc este alcătuit din componenta de achiziţie a energiei electrice şi componenta de furnizare.
Ceea ce este important să ştim în calitate de client este că această încadrare în categorii se face în baza istoricului de consum pe care l-am avut anul trecut. ENEL Energie şi ENEL Energie Muntenia au calculat consumul mediu lunar pe care clienţii l-au avut anul trecut şi în funcţie de acest consum i-au încadrat în categoriile de plafonare (...)“, a declarat Ioana Krekan, Manager activare și facturare ENEL (citește continuarea AICI).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu