Specialiştii Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) atrag atenția asupra unei noi tentative de fraudă prin SMS. Ai primit și tu acest mesaj?
Specialiştii Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) spun că, pentru a atrage curiozitatea potenţialelor victime să acceseze un link maliţios, hackerii transmit mesajul "Ai un colet", iar mai departe utilizatorul este informat că va fi nevoie să-şi actualizeze o serie de date, pentru a-i fi livrat în cele din urmă presupusa comandă.
"În realitate, dacă aruncăm o privire către denumirea domeniului care găzduieşte această schemă de phishing (uchffpu[.]cn), avem un prim indiciu că NU este vorba despre un site de curierat legitim şi ar trebui să ne oprim înainte de a furniza date sensibile", subliniază DNSC.
Experţii în securitate cibernetică recomandă utilizatorilor să fie vigilenţi şi să analizeze cu atenţie informaţiile primite, înainte de a furniza date online, să evite accesarea linkurilor sau ataşamentelor din mesaje nesolicitate, venite din surse necunoscute, să evite furnizarea la cerere de date personale, date financiare sau date de autentificare, după accesarea unor linkuri venite prin SMS, e-mail sau platforme de mesagerie.
De asemenea, este important să se analizeze cu atenţie corectitudinea gramaticală şi de exprimare a textului în limba română. DNSC recomandă accesarea sigurantaonline.ro pentru a afla cum vă puteţi proteja de atacatorii care vânează datele personale.
#SigurantaOnline este o campanie de conştientizare la nivel naţional, derulată de DNSC, Poliţia Română şi Asociaţia Română a Băncilor (ARB), alături de parteneri din zona privată.
Citește și:
Cum îți sunt furați banii online
Cele mai întâlnite metode utilizate de hackeri sunt clonarea site-urilor ce aparţin unor companii mari, transmiterea de e-mailuri prin care suntem anunţaţi că am câştigat ceva, mesaje pe telefon sau pe conturile de social media ce par să fie de la cunoscuţi - acestea vând ataşate nişte linkuri sau chiar clonarea paginilor de internet banking a băncilor.
"De cele mai multe ori nu este a băncii responsabilitatea, ci a fiecăruia dintre noi. Este vorba de consumatori care au introdus cu mâna lor informațiile referitoare la card, deci e vorba de responsabilitatea personală. Este necesară o mai mare atenție a consumatorilor. Dincolo de educația financiară, sunt niște chestiuni simple, pe care ar trebui să le aibă în vedere.
Să nu devină atât de euforici atunci când primesc un mesaj, că e sms sau email, că au câștigat o suma mare de bani. Sau că primesc de pe un site o ofertă cu un produs cu preț redus. În niciun caz să nu introducă datele cardului în situația în care li se cere un transfer. Datele de pe card se pun doar atunci când se fac cumpărări efective de produse, pe o platforma securizată", a explicat, la finalul anului trecut, Alexandru Păunescu, reprezentantul BNR în Colegiul de Coordonare al Centrului de Soluţionare Alternativă a litigiilor în domeniul bancar, la Antena 3.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News