Principalul sindicat al piloţilor Air France-KLM a decis să accepte cererea conducerii grupului franco-olandez privind crearea unei noi subsidiare - Boost - cu costuri mai scăzute, pentru a furniza zboruri competitive pe distanţe lungi, transmit DPA şi Reuters.
Operatorul franco-olandez vrea să rămână competitiv în faţa concurenţei companiilor aeriene din Golf, care se extind pe pieţele strategice.
Aproximativ 30% din operaţiunile Boost vor viza rute noi, iar conducerea Air France-KLM a promis că nu vor fi mai mult de zece aeronave pentru zborurile pe distanţe lungi şi 18 avioane pentru zborurile pe distanţe medii.
În ultimii ani, companiile de linie din Europa s-au confruntat cu dificultăţi financiare deoarece nu au reuşit să-şi scadă costurile pentru a concura mai eficient cu operatorii aerieni low-cost.
Sindicatul SNPL a precizat că va negocia detaliile privind crearea Boost cu reprezentanţii Air France-KLM, iar votul nu reprezintă un cec în alb pentru conducerea grupului franco-olandez.
Anul acesta, conducerea Air France-KLM vrea să diminueze costurile cu cel puţin 1,5%, iar crearea Boost va sprijini acest obiectiv.
La noua subsidiară, costurile cu piloţii vor scădea cu 15%, iar cele cu personalul navigant vor fi reduse cu 40%, informează Agerpres.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu