Adina Vălean, comisar european pentru Transporturi, a vorbit despre propunerea Austriei ca România să intre în Schengen întâi cu spațiul aerian.
"Comisia Europeană este foarte fermă în a afirma că România și Bulgaria trebuie să fie în Schengen. Îndeplinesc de mult timp condițiile. Nu doar asta e opinia Comisiei. Comisia este și foarte activă în a promova asta. Dacă este să discutăm despre declarațiile ministrului austriac de Interne, pot spune așa: pe de-o parte, sigur, românii care ar putea beneficia de așa-numitul Air Schengen ar putea călători mai ușor în străinătate, ar fi ceva pentru cei care iau avionul, dar neintrarea în Schengen a frontierei terestre nu rezolvă problema esențială legată de pierderile economice pentru România, legate de transportul de mărfuri, nu rezolvă cozile, nu rezolvă problemele de mediu, care sunt în perfectă legătură cu aceste frontiere Schengen”, a declarat Adina Vălean, la Digi 24.
"Acum, dacă Austria sau ministrul austriac de Interne nu a citit raportul Schengen al Comisiei Europene, nu știu să vă spun. Sau poate nu a vrut să citească partea în care sunt prezente și dezavantajele faptului că noi nu suntem parte a Schengen. Austria și comportamentul ei cu vecinii este tradițional. În Tirol, pe unde avem pasul Brenner, creează dificultăți mari, restricții unilaterale, Italiei și Germaniei, dar Austria nu înțelege”, a mai spus comisarul european.
"Nu se poate să fii membru al UE și să beneficiezi numai de avantaje, fără să îți asumi responsabilități. Totuși, pasul Brenner este un pas prin care trec anual 10 milioane de mașini, 2,5 milioane de camioane. Este esențial pentru conectivitatea nord-sud. Nu poți să impui restricții și să nu lași transportul să se desfășoare pe la tine pentru că nu îți convine că sunt camioane”, a mai explicat Adina Vălean.
"Austria este un partener dificil pentru toate statele Uniunii Europene în ceea ce privește Schengen, nu doar pentru România și Bulgaria”, a punctat aceasta.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News