Anul trecut, valul de concedieri masive a venit din partea marilor bănci internaționale. În 2024, însă, producătorii de avioane sunt cei care au început să reducă personalul. Boeing planifică să elimine 17.000 de locuri de muncă, în timp ce Airbus adoptă o abordare mai precaută, cu o reducere mai modestă a forței de muncă.
Grupul aeronautic european Airbus a anunțat intenția de a reduce până la 2.500 de locuri de muncă în divizia sa de apărare și spațiu, din cauza pierderilor provocate de proiectele satelitare. Această reducere vizează aproximativ 7% din personalul acestor divizii și este programată să fie implementată până la jumătatea anului 2026, conform unor surse Reuters. Deși informația a fost dezvăluită pe această cale, oficialii Airbus au refuzat să comenteze.
Se știe că Airbus este implicată atât în producția de sateliți cât și în aviația comercială și participă la numeroase proiecte europene de apărare și spațiu, inclusiv lansări de rachete și dezvoltarea satelitului OneSat. Totuși, aceste activități au fost afectate de costurile ridicate și întârzierile din proiectele spațiale și de apărare, determinând pierderi semnificative pentru companie.
Toate aceste concedieri fac parte dintr-o evaluare extinsă a eficienței, derulată sub numele de cod ATOM, Airbus încercând să-și stabilizeze operațiunile. Deși compania a investit masiv în divizia de apărare și spațiu, costurile crescute și complicațiile din aceste domenii au făcut necesară reducerea de personal, chiar și în ciuda eforturilor susținute de revitalizare anunțate încă din 2023 de CEO-ul Guillaume Faury.
Dificultățile Airbus nu se limitează doar la diviziile de apărare și spațiu, ci se extind și în întreaga industrie aeronautică. Deficitul de componente esențiale, precum motoarele, a dus la amânarea obiectivelor de producție și la scăderea prognozelor de livrare pentru avioane. Criza globală a lanțurilor de aprovizionare, accentuată de pandemia COVID-19, continuă să afecteze industria, iar perspectivele rămân incerte.
Deși Airbus se confruntă cu multiple provocări, inclusiv creșterea costurilor și dificultățile de aprovizionare, compania rămâne un actor important în industria aeronautică și spațială. Decizia de a reduce personalul reflectă necesitatea de a menține competitivitatea pe termen lung, în contextul unui peisaj economic tot mai complex.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News