Poliția Română a realizat Buletinul Siguranței Rutiere pentru anul 2022.
Poliția Română, prin cooperarea dintre Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității și Direcția Rutieră, face o monitorizare și o analiză științifică a problemei siguranței rutiere la nivel național, materializată în Buletinul siguranței rutiere.
Pe scurt, concluziile sunt că, în anul 2022, pe drumurile publice din România s-au produs 4.715 accidente rutiere grave, evenimente rutiere care au cauzat decesul a 1.633 de persoane, rănirea gravă a 3.695 de persoane și rănirea ușoară a altor 2.076 de persoane.
Comparativ cu 2021, în anul 2022, s-au produs cu 200 mai puține accidente rutiere grave (-4,06%), în timp ce numărul persoanelor vătămate (decedați și răniți grav) în astfel de evenimente a fost mai mic cu 241 de persoane (- 4,32%). În raport cu mediul producerii lor, în anul 2022, cel mai mare număr de accidente rutiere grave a fost înregistrat în mediul rural, respectiv 1.831 de evenimente, 39% din totalul anual, se mai arată în document
Neadaptarea vitezei la condițiile de drum și traversarea neregulamentară de către pietoni au rămas, și în anul 2022, cele mai frecvente două cauze generatoare de accidente rutiere grave.
„Suntem într-o circulație haotică, scăpată de sub control, începând de la copiii care nu știu să circule - având 120 de copii morți pe an -, mergând până la pietoni, bicicliști, motocicliști, trotinetiști, șoferi și pasageri. Ce treabă au pasagerii? Atunci când merge șoferul de autobuz uitându-se la filme, numărând banii între două comune sau mergând cu viteză, pasagerii stau liniștiți pentru că șoferul știe ceea ce face. Acest lucru este fals.
Se întâmplă accidente din tot felul de greșeli elementare care nu ar trebui să se întâmple, doar că suntem influențați de ceea ce vedem în presă. În ce sens este influențată informația? Când nu știu ce vedetă face accident, toată presa întoarce accidentul respectivului pe toate părțile, pentru că e o persoană publică. Când cineva face accident fiind drogat, toată presa redă acel accident. Atunci este perceput că majoritatea accidentelor se întâmplă din această cauză, droguri sau alcool.
Acum, vă spun că, statistic, 15% din accidentele grave sunt produse de teribiliști: șoferi sub influență, șoferi care fac liniuțe, șoferi care circulă cu viteză. Același procent este produs și de începători, aflați în primul an de șoferie. Grosul accidentelor, adică aproximativ 70%, este produs de șoferi normali, maturi, care conduc de mult timp, care nu au avut incidente, doar că acele accidente nu sunt în general mediatizate”, a explicat Titi Aur pentru DC News.
„Vă mai spun un lucru care nu este oficial, dar este în vizorul organizațiilor de profil. Utilizarea telefonului mobil este o cauză mai mare de accident decât alcoolul și drogul, doar că nu poți demonstra. După un accident, polițistul ia alcoolemia, nu îți verifică telefonul. Iar ca și distragere, telefonul este la fel sau chiar mai periculos decât alcoolul la volan, pentru că îți distrage atenția, observi pericolul mai târziu, reacționezi mai târziu”, a mai spus fostul pilot de raliu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News