Aldi, noul gigant care vine în România pentru a le face concurență celor două rețele de magazine de discount prezente în țara noastră, este de origine germană, cuprinde 10 000 de magazine și face afaceri de 50 de miliarde de euro anual.
Discounterul german Aldi a început procesul de recrutare a echipei locale de management, acesta fiind un prim pas care marchează intenţia retailerului de a intra pe piaţa din România, afirmă mai multe surse din piaţă.
Se preconizează că Aldi își va face apariția peste 3 sau 5 ani.
Tatonările Aldi pentru piaţa locală vin într-o perioadă în care magazinele de tip discount câştigă teren. Segmentul de discount a ajuns să aibă o cotă de piaţă de circa 11% la finalul anului trecut, în urcare de la 8% în 2012 şi 6% în 2008.
Cele două reţele de magazine de discount – Lidl şi Penny Market – au afaceri anuale ce merg spre 2 mld. euro anul trecut, potrivit estimărilor ZF.
În cazul Aldi, în piaţă există două variante vehiculate. Prima ia în calcul o expansiune după modelul Lidl, respectiv o achiziţie şi apoi expan-siune de tip greenfield. A doua este cea în care nemţii merg doar cu magazine de la zero, aşa cum au făcut şi pe majoritatea pieţelor pe care sunt, potrivit Ziarului Financiar.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu