În rândul bărbaților cu un nivel crescut al testosteronului se constată o preferință accentuată pentru produsele de lux, arată un studiu realizat de o echipă franco-americană.
Anumite evenimente din viața unui bărbat sunt asociate cu creșterea nivelului de testosteron: obținerea unei diplome, o competiție sportivă, prezența unei persoane atrăgătoare, chiar și divorțul... O echipă de cercetători francezi și americani demonstrează că într-un asemenea context, când testosteronul e la limita superioară, bărbații înclină către produse de lux. Este un studiu cât se poate de serios publicat în revista Nature Communications.
243 de bărbați, cu vârste între 18 și 55 de ani, au participat voluntar la acest studiu. Jumătate au primit o doză suplimentară de testosteron, ceilalți - un placebo. Cercetătorii le-au prezentat apoi diverse produse asemănătoare, dar de mărci diferite. Participanții au trebuit să aleagă obiectul preferat.
Rezultatul? Bărbații care au primit testosteron au ales mai degrabă produse de lux, asociate unui statut social mai ridicat. Explicația? Potrivit cercetătorilor, posesia unui produs exclusivist permite afișarea unui anumit prestigiu în societate. Este un fel de semnal pe care bărbații îl transmit, în mod conștient sau nu, potențialilor concurenți sau parteneri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu