În perioada de vânzări ocazionate de Black Friday și de sărbătorile de iarnă, infractorii cibernetici vizează clienții site-urilor de comerț electronic - în special cele de îmbrăcăminte, încălțăminte, cadouri, jucării și bijuterii.
Utilizatorii care caută oferte în aceste domenii în următoarele săptămâni sunt sfătuiți să fie atenți atunci când fac cumpărături online. Acestea sunt principalele concluzii ale raportului Black Friday Alert 2019: Bagajul de amenințări asociate cumpărăturilor pe Internet, pregătit de experții Kaspersky, pentru a evalua riscurile cu care utilizatorii se pot confrunta în timpul sezonului de reduceri de iarnă.
Black Friday este, foarte probabil, cea mai așteptată perioadă de reduceri din lume, în care mărcile au cele mai bune oferte promoționale. În același timp, fraudatorii cibernetici consideră și ei fructuoasă această perioadă, urmărind să-i atragă pe oameni în scheme suspecte și să le fure banii. Pentru a înțelege amploarea activității infractorilor, cercetătorii Kaspersky au analizat amenințările de Black Friday, inclusiv activitățile botnet-urilor care distribuie troieni bancari - malware ce urmărește să fure datele de autentificare și cele financiare ale utilizatorilor.
În funcție de alegerea creatorului botnet-ului, programul malware poate descărca și module infectate suplimentare, pentru a le folosi în alte scopuri. Utilizând o tehnologie de ultimă generație, Kaspersky urmărește activitatea mai multor botnet-uri și poate să afle atunci când o anumită rețea este schimbată și i se adaugă noi funcții. Recent, cercetătorii Kaspersky au observat botnet-uri formate din computere infectate cu programe malware vizând interceptarea datelor de identificare ale utilizatorilor pentru a obține acces la site-uri de comerț electronic și implicit (în unele cazuri) la detalii despre cardurile bancare, asociate conturilor de utilizator din magazinele electronice. Kaspersky a găsit 15 familii de malware care vizau un total de 91 de site-uri de comerț electronic și aplicații mobile din întreaga lume.
Dintre acestea, bunurile de larg consum - cum ar fi magazinele de îmbrăcăminte, bijuterii și jucării - par a fi principalul obiectiv al operatorilor de botnet-uri financiare în acest sezon, 28 de site-uri din această categorie făcând parte din familiile de malware menționate mai sus. Pe locul al doilea s-a clasat segmentul de divertisment - filme, muzică și jocuri (cu 20 de site-uri vizate). Utilizatorii mărcilor de comerț electronic care se ocupă de industria de turism, cum ar fi comercianții de vânzare a biletelor de transport, servicii de taxi și hoteluri sunt, de asemenea, pe lista site-urilor de top vizate, cu 15 site-uri populare.
Anul trecut situația a fost diferită: numărul total de mărci vizate a fost mai mic, de doar 67, în timp ce topul celor mai „vânate” a fost condus de site-uri de îmbrăcăminte, divertisment și electronice pentru consumatori. În acest an, doar două site-uri din ultima categorie au fost identificate printre cele vizate de una dintre cele 15 familii periculoase.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News