Atenție la reducerile și ofertele din magazine. Au trecut sărbătorile și începe perioada reducerilor de iarna. ANPC vă spune la ce trebuie să fiți atenți.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor trage un semnal de alarmă și îi avertizează pe cumpărători să nu se lase impresionați de ofertele și reducerile magazinelor, ci să verifice mai multe aspecte.
”Având în vedere ca ne aflăm în plin sezon al reducerilor, ANPC vă recomandă să tratați cu maximă atenție toate ofertele promoționale și să verificați următoarele aspecte:
1. Orice anunț de reducere de preț exprimată în valoare absoluta sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil și fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menționarea noului preț lângă prețul anterior, barat, fie prin mențiunile "preț nou", "preț vechi" lângă sumele corespunzătoare, fie prin menționarea procentului de reducere a prețului nou care apare lângă prețul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preț redus (soldare, lichidare, promoționale);
2. Consumatorii trebuie sa știe ca orice vânzare cu preț redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoționala etc.), trebuie sa fie însoțita sau precedata de publicitate si anunțata sub denumirea ei ("soldare/soldari/solduri", "lichidare", "promoții" etc), însoțita de data de debut si de durata acesteia;
3. În cazul în care oferta este deja în derulare, trebuie să fiți informați cu privire la valabilitatea reducerii sau ca oferta este valabila numai "în limita stocului disponibil";
4. La achiziționarea pachetelor promoționale de tipul „3 la preț de 2", trebuie sa verifice prețul individual al produselor, care trebuie să existe in mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu prețul pachetului promoțional”, se arată într-un comunicat de presă.
”Totodată, sfătuim consumatorii în momentul cumpărării, sa verifice daca oferta mai este valabila si dacă reducerea de preturi anunțata este identica cu cea reala (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casa, daca prețul afișat este cel facturat). Pentru a evita orice situație neplăcută, rugăm în mod special toți consumatorii sa solicite informații suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitara făcută prin orice mijloace (in cadrul magazinului, prin afișe sau pliante, prin anunțuri pe site etc)”, mai recomandă reprezentanții ANPC.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News