O cercetare, realizată de ING BANK România și intitulată „Vulnerabilităţile românilor în ceea ce priveşte frauda datelor personale“, arată că un procent îngrijorător de români nu ia în serios securitatea informațiilor lor bancare și ar accepta să devină cărăuși de bani prin propriile conturi bancare cu sau în necunoștință de cauză.
Peste o treime (39%) dintre români ar accepta sarcini care le impun deschiderea sau folosirea propriului cont bancar şi efectuarea de transferuri, devenind astfel cărăuşi de bani (money mules), iar cele mai vulnerabile sunt persoanele cu vârste între 18 şi 34 de ani, arată rezultatele unui studiu realizat de ING Bank România, dat publicităţii luni.
Conform cercetării, deşi nouă din zece români spun că nu sunt dispuşi să fie cărăuşi de bani şi opt din zece cred că această activitate se pedepseşte cu închisoarea, patru persoane din zece ar accepta joburi care le impun deschiderea sau folosirea contului lor şi efectuarea de transferuri, joburi care implică minimum de efort şi câştigarea rapidă a unor fonduri.
Studiul de specialitate relevă faptul că vulnerabilitatea de a deveni "money mule" este cea mai ridicată la persoanele care nu par să ia în serios securitatea informaţiilor lor bancare. În afară de categoria de vârstă 18 - 34 de ani, cea mai vulnerabilă în faţa unor astfel de solicitări, femeile reprezintă un alt segment uşor influenţabil. În acelaşi timp, bărbaţii sunt mai degrabă dispuşi să fie cărăuşi de bani în cunoştinţă de cauză.
Datele centralizate în studiu evidenţiază faptul că 96% dintre cei chestionaţi nu cunosc pe nimeni care să fie cărăuş de bani, iar 93% că nu au fost niciodată abordaţi în scopul deschiderii unui cont sau efectuării unui transfer de bani. Cât despre combaterea acestor scheme ce presupun utilizarea cărăuşilor de bani, românii se aşteaptă ca aceasta să fie responsabilitatea poliţiei (80%), urmată de cea a băncilor (66%).
Studiul ING Bank România a fost realizat de Unlock Market Research pe un eşantion naţional, reprezentativ format din 800 de persoane cu vârste între 18 şi 55 de ani, care utilizează cel puţin un serviciu financiar. Jumătate din respondenţi au fost femei şi jumătate bărbaţi, iar 70% dintre intervievaţi au studii superioare. Metodologia folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interviews).
ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News