Politologul Alex Coita a scris, pe pagina sa de Facebook, despre interacţiunea pe care a avut-o cu pagina de internet a uneia dintre instituţiile statului român, menţionând că "tehnologia nu face faţă".
"Un alt episod din serialul horror „Cetățeanul față cu statul român.” Eu, încercând de câteva ore să mă loghez în portalul ANAF pentru a depune formularul unic. (Ultima dată am renunțat acum o lună după ce am așteptat 30 de minute să se încarce formularul pdf).
Mâine este ultima zi. Evident, multă lume face același lucru și statul român este luat prin surprindere. Tehnologia nu face față, nu avem tehnologie, suntem săraci, țară de frontieră, la răscruce între marile puteri, săraci, servere puține, probleme, lipsă de resurse, etc.
Până aici, nimic surprinzător. Însă mesajul de eroare pe care statul ni-l dă (în engleză!) este absolut revelator față de raportarea la cetățean. În loc să primim o notificare de genul: „Ne cerem scuze, în prezent primim un număr mai mare de cereri decât de obicei. Lucrăm la remedierea problemei”, serverul Statului ne spune așa: „Mă, tu, ăla care încerci să te loghezi! Ia nu mai ține serverul ocupat, pune mâna și dă un mail la [email protected] și declară acolo tot ce ai greșit de a apărut această eroare. Că sigur ai făcut tu ceva!”.
În interacțiunea cu statul român, ești vinovat din prima secundă. Pentru că la noi în țară nu statul muncește pentru cetățean, ci cetățeanul pentru stat", a scris Alex Coita pe pagina sa de Facebook.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News