După experiența din lumea teatrului de la Londra, actorul Alexandru Nagy a dezvăluit, într-un interviu acordat DCNews, cât de repede se poate realiza o piesă de teatru indiferent "dacă are două personaje sau douăzeci de personaje".
Una dintre cele mai importante lecții de teatru primite de actorul Alexandru Nagy a fost la Londra. După un master de regie de teatru, absolvit în Marea Britanie, a înțeles unde se află România în privința organizării și deontologiei profesionale.
"Nu se face nimic după ureche"
"Am făcut un master de regie de teatru la Londra. E o diferență, este și între cum se practică meseria asta aici și acolo. Mi-a plăcut că acolo e acea deontologie profesională, faptul că lucrurile sunt foarte organizate, faptul că există o ordine și nu se face nimic după ureche, totul se stabilește aproape matematic, similar producției de film, similar zilelor de filmare. Aș putea să spun că la noi mai mult indistruia filmului seamănă cu industria de afară. La teatru am rămas cumva pradă unor chestii de instinct și de moment în schimbul unor chestii mai organizate. Sunt foarte organizate lucrurile (n.r. la Londra) pentru că și sistemul e de așa natură încât producțiile se fac foarte organizat, una după alta, și nu poți să îți permiți niciun decalaj. Unde se întâmplă așa ceva? Numai în România se poate ajunge să se repete la un spectacol un an, doi, șase luni, perioade exorbitante. Acolo este inadmisibil pentru că este totul foarte bine pus la punct pe o perioadă lungă cel puțin pe un an-doi. Programul este foarte bine stabilit și toată lumea trebuie să fie organizată, iar în patru săptămâni și jumătate se face un spectacol. Așa am fost învățați și am fost învățați și cum să reușim în patru săptămâni și jumătate să scoatem un spectacol indiferent de complexitatea lui, indiferent dacă are două persoanje sau douăzeci de persoanje", a declarat Alexandru Nagy.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News