EXCLUSIV  Alfred Bulai: Barna are profilul lui Ponta. Call center-ul atacă aceleași ținte


USR și PLUS au folosit baze de date conținând numere de telefon ale publicului țintă pentru a mobiliza alegătorii la acțiuni ale candidatului Dan Barna. 

Cântecul ”Hai la o cafea, cu Dan Barna lângă ea”, îndemnul Vino în Centrul Istoric să vorbim despre ceea ce te interesează, mesaje înregistrate cu vocea prezidențiabilului  au fost difuzate de operatorii unor call-center-uri în campania lui Barna.

Politologul Alfred Bulai a comentat această strategie pentru DCNews. ”Folosirea pe scară largă a unor astfel de tehnici de campanie arată un singur lucru cert: că au angajat resurse financiare importante. Nu putem face afirmații tranșante despre efecte. Personal, cred că nu vor schimba nimic aceste tehnici neconvenționale, fiindcă sunt o copie a tehnicilor folosite de USR pe Facebook, mutate în call center. Ei încearcă să iasă din spațiul virtual în lumea reală. Dar, activând același tip de mesaje nu câștigă mare lucru. Cei care puteau fi mobilizați pe Facebook (cu mesaje de tip hai la vot, vino cu noi etc) au fost deja mobilizați. Pentru a ajunge la alte categorii de public erau necesare alte mesaje. Gândiți-vă că mulți dintre cei care nu sunt pe Facebook, cum se spune, evită Facebook tocmai fiindcă li se pare o invadare a intimității. Să primească un telefon, din senin nu e prea ok pentru ei. De unde au avut numărul e prima întrebare. Alții sunt deranjați de aceste apeluri, așa cum internauții sunt deranjați de spam.  În cel mai bun caz se reușește fidelizarea  celor care sunt deja în bulele lor de Facebook și primesc același tip de mesaj și din alte medii”, a spus Bulai.

 

Campaniile convenționale vor decide rezultatul?

”În liga întâi nu poți câștiga meciul doar cu o extremă formidabilă sau cu un portar genial, îți trebuie o echipă puternică. Doar cu o campanie de Facebook, oricât de bună ar fi, nu poți aduna toate voturile necesare pentru o finală prezidențială. Aparatul de partid, mobilizarea rețelelor este importantă mai ales în turul întâi. De aceea cred că în finală vor ajunge Iohannis și Dăncilă.  Chiar dacă imaginăm, însă, o finală Iohannis-Barna, nici aici nu poate câștiga doar Facebook-ul. În turul al doilea contează mult imaginea candidatului.   La precedentele alegeri prezidențiale, Victor Ponta a pierdut și pentru că imaginea sa nu corespundea cu modelul de președinte, cu imaginea pe care o au românii în cap când votează un președinte: om serios, matur, cu experiență, cumpănit, care să ne reprezinte. Ponta era perceput ca prea tânăr, obraznic, tupeist...bun de talk-show, dar nu de președinte. Din păcate pentru Barna, are profilul lui Ponta. Dacă Iohannis e văzut  ca un tip impunător, chiar dacă mai lent, care însă nu te face de râs în fața unor alți lideri, dimpotrivă, Barna poate fi considerat de publicul matur un lungan caraghios, care poartă ciorapi de două culori și interpretează fals rolurile cerute de regizorul de campanie. Tehnica prin care îți construiești o imagine pe Facebook poate dăuna imaginii în lumea reală”, a concluzionat Bulai.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel