Amazon nu a precizat ponderea vehiculelor electrice în flota sa din Europa, însă a menţionat că acestea au livrat anul trecut 100 milioane de colete.
Publicitate
Amazon.com Inc a anunţat luni că în următorii cinci ani va investi peste un miliard de euro în camioane şi vehicule comerciale electrice, precum şi în centre cu emisii scăzute de carbon din Europa, accelerând trecerea la zero emisii de dioxid de carbon, transmite Reuters, citat de Agerpres. Cel mai mare retailer online din lume a precizat că investiţiile sunt menite să sporească inovaţiile în industria transporturilor şi să încurajeze un nivel mai ridicat al infrastructurii publice de încărcare pentru vehiculele electrice (EV). De asemenea, investiţiile vor ajuta la triplarea flotei sale electrice din Europa, de la 3.000 de vehicule la peste 10.000 până în 2025.
Compania americană speră să achiziţioneze pentru 1.500 de vehicule grele electrice pentru transport de marfă în următorii ani. Cea mai mare comandă de vehicule comerciale electrice a Amazon este pentru 100.000 unităţi de la Rivian Automotive Inc, până în 2025. Retailerul va investi în dublarea reţelei sale europene de huburi de “micro-mobilitate”, în prezent existând astfel de unităţi în peste 20 de oraşe. Acestea sunt în centrul oraşelor şi permit noi metode de livrare, inclusiv pe jos sau cu biciclete electrice, pentru reducerea emisiilor. Obiectivul Amazon este ca până în 2040 să ajungă la zero emisii de dioxid de carbon.
Amazon este o companie internațională americană de comerț online, cu sediul în Seattle, Washington. Amazon este, totodată, cea mai mare companie de comerț online cu amănuntul. Jeff Bezos este cel care a fondat compania Amazon în anul 1994, iar în anul 1995 s-a lansat și online. A început cu vânzarea online de cărți, continuând cu produse VHS, DVD, CD-uri cu muzică, programe de calculator, electronice, îmbrăcăminte , mobilier, jucării etc. Amazon a lansat și Amazon Kindle, un dispozitiv cu care se pot citi cărți electronice.
Unul dintre cei mai cunoscuți retaileri internaționali introduc un sistem inovativ de plată, cu palma! Casele de marcat din mai multe locații vor fi dotate cu o serie de aparate speciale menite să scaneze palma persoanelor care sunt dispuse să renunțe la plata cu cardul, smartphone-ul, smartwatch-ul sau bani gheață.
Plata cu palma nu va fi posibilă prea curând în România, din păcate, căci inovația se află încă în stadiu de proiect și va fi introdusă într-un cunoscut lanț de magazine din Statele Unite ale Americii, deținut de amazon. Whole Foods își dorește să limiteze considerabil interacțiunile cu clienții, motiv pentru care au decis să introducă această nouă metodă de a achita cumpărăturile.
Scanner-ul care face posibilă plata cu palma, direct la casa de marcat, este dezvoltat de compania-mamă, Amazon, și se va numi Amazon One. Va fi echipat cu o cameră de luat vederi care fotografiază palma și o asociază automat unui cont de membru care conține deja informații personale precum numărul de telefon și cardul bancar. În acest context, nu mai ai nevoie de niciun alt dispozitiv pentru a achita cumpărăturile, fiind suficient să treci mâna în dreptul scanner-ului.
La capitolul securitate, Amazon declară că informațiile respectă acordul cu utilizatorii și nu stochează informațiile, ci le criptează și se trimit automat în cloud, către un server creat special pentru software-ul care permite plata cu palma. Sistemul a trecut testele inițiale efectuate în mai multe magazine din New York, Austin și Seattle cu brio, motiv pentru care va fi introdus în curând și în Malibu, Montana Avenue și California.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu