AMENZI în alimentația publică. Starea de alertă, plină de sancțiuni

Peste 1.900 de unități de alimentație publică au fost verificate în perioada stării de alertă, iar autoritățile au aplicat amenzi în valoare de 360.600 de lei în urma neregulilor constatate.

Agerpres transmite că Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor a scris într-un comunicat: „În urma controalelor au fost aplicate 103 de amenzi contravenționale în valoare de 360.600 de lei și au fost emise două ordonanțe privind suspendarea temporară a activității. De asemenea, au fost reținute oficial și dirijate spre neutralizare 176 de kilograme de produse de origine animală”.

Începând cu 18 mai 2020, inspectorii sanitari veterinari și pentru siguranța alimentelor desfășoară o acțiune tematică la nivel național, în contextul semnării ordinelor comune între Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, Ministerul Sănătății și Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, pentru verificarea cerințelor sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor privind funcționarea unităților de alimentație publică în cadrul cărora se comercializează produse alimentare către consumatorul final, în perioada stării de alertă.

1.920 de unități verificare

Până la data de 3 iunie 2020, au fost verificate 1.920 de obiective, precum: restaurant, unități de tip fast-food, pizzerii, cafenele, unități de catering, supermarket-uri, magazine alimentare, cantine, cofetării, patiserii, unități cu livrare la pachet, bistro-uri, etc.

Principalele deficiențe constatate în urma controalelor efectuate au fost: neconformități legate de asigurarea trasabilității și conformității produselor alimentare (etichetare, buletine analiză cu rezultate nesatisfăcătoare); nerespectarea normelor sanitare veterinare privind regimul termic conform indicațiilor stabilite de către producător; întreținerea necorespunzătoare a spațiilor de prelucrare, depozitare și valorificare a produselor alimentare, precum și a instalațiilor, utilajelor și a ustensilelor de lucru folosite; manipulare și depozitare necorespunzătoare a produselor alimentare și a ambalajelor, neconformități privind monitorizarea și implementarea procedurilor bazate pe principiile HACCP; lipsa sau neaplicarea procedurii privind bunele practici de igienă în unitate (ex: spatii, echipamente și ustensile de lucru, utilaje frigorifice aflate în condiții necorespunzătoare de întreținere și igienă); neconformități privind întreținerea și igiena echipamentului de protecție sanitară a personalului muncitor și/sau legate de atestarea stării de sănătate a acestuia; neefectuarea operațiunilor de DDD în condițiile legislației specifice domeniului alimentar.

Aceeași intensitate a controalelor pe întreaga perioadă a stării de alertă

Controalele ANSVSA cu această tematică vor continua cu aceeași intensitate pe toată durata stării de alertă, precizează instituția.

„Reamintim cetățenilor numărul de telefon al "Call Center"-ului ANSVSA - 0800 826 787 - care poate fi apelat gratuit, din orice rețea de telefonie, pentru a sesiza nereguli în domeniul siguranței alimentelor”, se mai arată în comunicatul ANSVSA.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel