Americanii, avertisment despre „laptele de creștere”. Firmele profită de confuzia cu laptele praf pentru sugari

Foto: Pexels. Imagine cu rol ilustrativ
Foto: Pexels. Imagine cu rol ilustrativ

Laptele de creștere, diferit de laptele praf pentru sugari, nu respectă aceeași legislație și este promovat ca fiind echivalentul laptelui praf pentru sugari, doar că pentru bebeluși mai mari.

Un nou raport al Academiei Americane de Pediatrie a arătat că laptele pentru copii este inutil, „nu este complet din punct de vedere nutrițional” și nu ar trebui să înlocuiască o dietă echilibrată cu lapte uman sau de vacă, potrivit Forbes.

Laptele pentru copii sunt amestecuri de băuturi pudră care conțin lapte praf, zahăr și ulei vegetal, destinate bebelușilor și copiilor cu vârsta între șase luni și trei ani și care susțin de obicei că îmbunătățesc funcția cerebrală sau funcția imunitară.

Raportul critică, de asemenea, practicile publicitare ale mărcilor de lapte pentru copii, care sunt adesea produse de aceleași companii care produc și formule pentru sugari și care împart același spațiu pe raft cu acestea, promovând laptele pentru copii ca o etapă „următoare” sau „următoare” necesară.

Schimbare de etichetă

AAP recomandă ca marketingul pentru aceste produse să facă foarte clar că sunt diferite de formulele pentru sugari și spune că produsele ar trebui etichetate altfel decât formula, cum ar fi băuturi sau băuturi pentru copii.

Deși formulele pentru sugari destinate bebelușilor în primele 12 luni de viață trebuie să îndeplinească cerințele nutriționale ca sursă unică de nutrienți în conformitate cu Legea privind formulele pentru sugari, laptele pentru copii nu este reglementat de nicio entitate guvernamentală.

OMS numește produsul drept „inutil”

Organizația Mondială a Sănătății a considerat în 2013 că formulele acestea sunt „inutile” și „nepotrivite” atunci când sunt utilizate ca înlocuitori ai laptelui matern pentru bebeluși de șase luni și mai mari și a constatat că au prea multe proteine și nu suficient zinc, fier, vitamina B și acizi grași esențiali pentru a susține o creștere și o dezvoltare adecvate.

$92 milioane au valorat vânzările mărcilor de lapte pentru copii în SUA în 2015, potrivit unui studiu publicat în Public Health Nutrition în 2020. Laptele pentru copii a generat $39 milioane în vânzările din 2006, ceea ce înseamnă o creștere de 133% a vânzărilor în șapte ani. OMS a constatat că laptele pentru copii era cea mai rapidă categorie de creștere a substituenților laptelui matern în 2016, cu o creștere anuală de 8,6%.

Mulți părinți cred că laptele de creștere e la fel de sănătos ca cel natural, de vacă

Efortul de a face părinții mai conștienți de lipsa de nutriție a laptelui pentru copii durează de mulți ani. Aproximativ 38% dintre părinții din SUA cred că laptele pentru copii este la fel de sănătos ca laptele de vacă și 44% cred că este mai sănătos, potrivit unui studiu publicat în Nutrition Reviews la începutul acestui an. Acesta a descoperit, de asemenea, că 60% dintre părinți credeau că laptele pentru copii poate oferi nutrienți pe care copiii nu-i obțin din alimente și băuturi.

Băuturile pentru copii sunt numite o varietate de lucruri „confuze”, cum ar fi „bautura cu lapte”, „formula pentru copii” și „bautura pentru copii”, potrivit unei cercetari publicate in Preventive Medicine in 2018, care a analizat mărci populare de lapte pentru copii. Cercetătorii au constatat că toate etichetele laptelui pentru copii aveau cel puțin o afirmație despre nutriție sau sănătate și majoritatea aveau mai multe afirmații.

Confuzie intenționată pentru a continua dieta cu produsele lor

Ei au constatat, de asemenea, că aceste etichete foloseau culori, logo-uri, branding și grafică similare cu formulele pentru sugari, ceea ce poate provoca confuzie printre părinți. Doar 44 de țări restricționează alternativele laptelui matern pentru copiii de un an și mai mari și doar 27 de țări au legislație privind formula de creștere, ceea ce înseamnă că laptele pentru copii este permis în majoritatea țărilor, raportează OMS.

Din cauza acestei lacune în legislație, producătorii folosesc adesea promovarea încrucișată pentru a comercializa formula pentru sugari și laptele pentru copii împreună în cadrul aceleiași linii de produse, de obicei etichetate ca etapele unu, doi și trei în funcție de vârsta copilului. OMS crede că acest tip de marketing provoacă confuzie și poate duce la riscuri grave pentru sănătate la bebeluși, deoarece laptele pentru copii nu este „adecvat din punct de vedere nutrițional pentru sugari”.

„Băuturile pentru copii sunt inutile și pot submina o dietă nutritivă, dar producătorii și-au extins marketingul acestor produse”, a declarat Jennifer L. Pomeranz, primul autor al studiului Preventive Medicine și profesor asistent de politică și management de sănătate publică la NYU College of Global Public Health într-o declarație. „Prin urmare, este important ca etichetele să fie clare, transparente și exacte.”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel