Un studiu recent indică faptul că informaţiile de pe Google ne fac mai susceptibili la uitarea unor informaţii, comparativ cu cititul din cărţi, spre exemplu. Fenomenul se numeşte amnezie digitală sau "efectul Google".
Conform studiului citat de Daily Mail, creierul uman nu procesează pe deplin informaţii de pe motoare de căutare, pentru că ştie că acestea sunt uşor de accesat online. De fapt, ceea ce reţine creierul este un set de cuvinte cheie pentru găsirea acelor informaţii.
Asta pentru că oamenii sunt "ratangii cognitivi", transmite sursa citată, ceea ce înseamnă că avem o tendinţa de a evita orice efort cognitiv, din cauza lenei.
Studiul a fost realizat de dr. Esther Kang, de la Facultatea de Ştiinţe Sociale, Management şi Economie la Universitatea Koln, Germania.
"Accesul nelimitat la internet a oferit informaţii accesibile şi a influenţat atenţia utilizatorilor, precum şi managementul cunoştinţelor. Să ai atâtea informaţii la un buton distanţă duce la reducerea atenţiei. Când multe informaţii sunt uşor de accesat, indivizii nu mai vor să accentueze procesul de memorare şi evită orice efort cognitiv", a precizat aceasta.
Pentru a dovedi că are dreptate, dr. Kang a făcut trei studii, numite "învăţare", "uitare" şi "abonare".
Primul experiment a testat abilitatea liceenilor din an terminal din SUA de a reţine detaliile unei oferte pentru un card de credit online. Cu cât a fost mai uşor pentru aceştia să găsească informaţiile, cu atât mai puţine detalii au reţinut, arată studiul.
În al doilea experiment, participanţii au uitat toate informaţiile dintr-o reclamă după ce au aflat că aceasta era disponibilă online. În al treilea experiment, dr. Kang a aflat că indivizii sunt mai dispuşi să se aboneze la un blog online, dacă acesta este uşor de accesat.
Tehnologia sparge barierele lingvistice în ziua de astăzi. Cu ajutorul ei putem vorbi aproape orice limbă de pe planetă. Avem la dispoziție servicii si aplicații gratuite. Jurnalistul Marian Andrei a explicat care sunt acesta în cadrul rubricii "iLikeIT" de la Pro Tv.
„Avem Google Translate, asta e de bază, știe toată lumea, sunt foarte multe limbi, avem de la Microsoft Bing Translator, este o variantă foarte interesantă, funcționează la fel de bine și este integrată în diverse rețele de socializare, inclusiv pe Twitter, dacă vedeți un tweet sau o postare pe Facebook în limba engleză, poate fi tradusă instant aici. (..) Funcționează la fel ca Google Translate, același principiu, însă ce mi se pare foarte interesant este că există această opțiune să traducă în timp real o conversație.
Practic, dacă ai un alt prieten cu care nu ai o limbă comună, îi dai invitația către această cameră, în Microsoft Translator, trebuie să bage codul care se vede în dreapta sus și am activat microfonul, acum vorbesc, laptopul meu face translatarea în timp real, iar prietenul cu care sunt în această cameră de convorbiri va citi toate mesajele pe care eu i le scriu în limba pe care a ales-o el, poate fi engleză, franceză, italiană, spaniolă și eu să vorbesc în limba pe care o cunosc cel mai bine.”, a explicat Marian Andrei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu