Măsurile au fost luate după ce locuitorii orașului s-au plâns că suferă mult din cauza turismului de masă și a abuzului de alcool și droguri pe străzi.
”Vii la Amsterdam pentru o noapte dezordonată? Stai departe." Acesta este mesajul autorităților orașului Amsterdam, care au lansat o campanie de publicitate online pentru a-i avertiza pe vizitatori să nu ”invadeze” capitala olandeză.
Turiștiilor care caută termeni precum ”petrecere de burlaci Amsterdam”, ”hotel ieftin Amsterdam” sau ”pub-uri Amsterdam” pe internet înainte de o vizită în orașul olandez, li se vor afișa scurte videoclipuri care subliniază ”riscurile și consecințele neplăcute ale consumului excesiv de alcoo și de droguri”, se arată în comunicatul emis de oficilitățile Amsterdamului, potrivit Politico.
Vizând inițial ”bărbații britanici cu vârsta cuprinsă între 18 și 35 de ani”, campania ar putea fi extinsă la turiștii din Țările de Jos sau din țările UE ”în cursul anului”, se arată în comunicat.
Videoclipurile de 30 de secunde sunt destul de explicite: Cu sunetul de sirene, sticlă spartă și muzică amenințătoare, un videoclip înfățișează un tânăr inconștient dus la spital după ce a consumat droguri, în timp ce altul arată un bărbat, vizibil beat, care este arestat în zorii zorilor după ce a insultat doi poliţişti.
”Să vin la Amsterdam pentru o noapte dezordonată + să fiu aruncat la gunoi = 140 EUR amendă + dosar penal”, spun subtitrările reclamelor, adăugând: ”Stai departe”.
Orașul Amsterdam, care primește în jur de 20 de milioane de turiști în fiecare an, este renumit pentru cartierul său roșu, care a contribuit la transformarea orașului într-una dintre capitalele petrecerilor ale Europei.
Campania publicitară face parte dintr-o represiune mai amplă a orașului Amsterdam împotriva turiștilor zgomotoși: luna trecută, autoritățile locale au adoptat noi reglementări care interziceau fumatul de canabis în cartierul roșu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu