AN-225, cel mai mare avion cargo din lume, a aterizat joi în România - VIDEO

Cel mai mare avion cargo din lume, AN-225, va ateriza joi în România / Foto: Pixabay
Cel mai mare avion cargo din lume, AN-225, va ateriza joi în România / Foto: Pixabay

AN-225, cel mai mare avion cargo din lume, a aterizat joi în România.

UPDATE:

AN-225, cel mai mare avion cargo din lume, a aterizat joi în România.

,,Controlorii de trafic aerian ai ROMATSA au avut astăzi o misiune specială: să asigure aterizarea în siguranță pe aeroportul Otopeni a uriașului avion Antonov AN-225 Mriya. Unic și cel mai mare din lume, acesta are 6 motoare, o lungime de 84 de metri și o anvergură a aripilor de 88,4 metri, fiind folosit în transporturi comerciale de gabarit depășit, de până la 250 de tone. Iubitori ai zborului și reprezentanți ai instituțiilor de aviație din România au fost prezenți la aeroport pentru a asista la această premieră pentru România’’, notează Regia Autonomă ROMATSA, pe o rețea de socializare.

Aeronava a venit din Linz, Austria, şi va opera două zboruri de marfă pe ruta Bucureşti - Riad (Arabia Saudită), potrivit sursei citate. Decolarea este prevăzută pentru 8 octombrie dimineaţa.

Știrea inițială:

Cel mai mare avion cargo din lume, Antonov AN-225 Mriya, realizat de compania ucraineană Antonov, va ateriza, joi, 7 octombrie, în România. Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a confirmat pentru boardingpass.ro că avionul va ateriza pe aeroportul Henri Coandă din Otopeni. 

Avionul va ajunge în țara noastră din Linz (Austria), iar apoi vineri şi duminică va efectua două zboruri din Bucureşti spre Riyadh (Arabia Saudită).

AN-225, deținătorul a peste 200 de recorduri mondiale

Dezvoltat inițial ca mijloc de transport pentru programul Buran, Antonov An-225 Mryia și-a găsit celebritatea ca fiind cel mai mare avion de marfă din lume, deținând peste 200 de recorduri mondiale, incluzând cea mai grea încărcătură totală (253,8t) și cel mai greu obiect transportat (187,6t), scrie Flightradar24.

Antonov An-225 Mryia a fost proiectat și construit de ucraineni în anii 1980. Măsurând 84 de metri lungime şi având o anvergură a aripilor de 88 de metri (aproape de două ori lăţimea unui teren de fotbal obişnuit), aeronava a fost folosită în ultimele două decenii pentru a transporta încărcături masive. Avionul cântărește peste 700 de tone. Primul zbor a avut loc în 1988. În limba ucraineană „mryia” înseamnă „vis”. Aeronava poate zbura timp de până la 18 ore de la decolare fără a fi realimentat.

După anularea programului Buran, aeronava a fost depozitată până în 2001, intrând în serviciul comercial de mărfuri în 2002. De atunci a transportat produse alimentare, echipamente militare, utilaje pentru petrol și gaze, dar și provizii de urgență în întreaga lume. An-225 a apărut pentru prima dată pe Flightradar24 în mai 2013 în timpul unui zbor de la Houston la Bangor.

După finalizarea zborurilor către Australia și Chile în 2016, An-225 a trecut prin upgrade-uri ample, inclusiv instalarea unui transponder ADS-B. În 2018, aeronava a revenit în serviciu efectuând mai multe călătorii între Germania și Arabia Saudită, transportând echipamente de petrol și gaze. Vara, aeronava a venit în emisfera vestică, aducând echipamente miniere mari și generatoare în Bolivia. Și în septembrie 2018, An-225 a efectuat un zbor în jurul lumii de la Kiev, aducând provizii de ajutor către Guam. Din 2018, An-225 a petrecut peste un an primind îmbunătățiri majore la sistemele sale de control, precum și modificări electrice, cum ar fi iluminarea cu LED-uri. În aprilie 2020, a început mai multe zboruri pentru a aduce echipamente medicale pentru lupta împotriva COVID-19 din China în Europa.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel