EXCLUSIV  An școlar 2020 - 2021 - cea mai bună variantă în pandemie. Ce vor, de fapt, părinții. Ana Măiță: Dacă aș fi ministru acum, nu aș putea să dorm noaptea

Ana Măiţă, preşedintele Asociaţiei „Mame pentru mame", a vorbit, în exclusivitate pentru DCNews, despre noul an școlar în contextul pandemiei, având un mesaj pentru Ministerul Educației și Guvernul României.

Grupul civic „Părinții Cer Schimbare”, Asociația Outreach și „Mame pentru Mame” și-au unit eforturile pentru a aduce la cunoștința Guvernului, Parlamentului și Administrației Prezidențiale situația elevilor pentru care participarea la școală în format fizic poate genera riscuri privind integritatea și sănătatea lor fizică și psihică, dar și a familiei imediate, cu care elevul împarte spațiul locativ. Inițiativa actuală vine cu propunerea de completare a prevederilor cuprinse la art. 7 lit. z din Statutului Elevului, aprobat prin Ordin al Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice nr. 4742 din 10.08.2016. Astfel, se solicită „lărgirea cadrului de aplicare la alte categorii de elevi, considerând și mediul familial al elevului”. De asemenea, se cere „includerea în segmentul de elevi care pot beneficia de dreptul la școlarizare la domiciliu, pe lângă cei cu probleme medicale, pe cei cu afecțiuni psihosomatice și psiho-emoționale”.

Ana Măiţă, preşedintele Asociaţiei „Mame pentru mame", a făcut următoarele precizări pentru DCNews: „Suntem foarte dezamăgiți de modul în care a comunicat Ministerul Educației, dar și de modul în care a luat decizii. A existat într-o foarte mică măsură consultare cu asociațiile de părinți. Comunicarea a întârziat foarte mult, să nu uităm că avem mai puțin de o lună până la începerea anului școlar și încă nu știm în ce măsură este Ministerul pregătit să ofere soluția de școală online tuturor copiilor din România. De asemenea, avem o uriașă problemă cu asumarea unor riscuri de îmbolnăvire, în cazul în care Ministerul va obliga toți elevii să se prezinte fizic la clasă în acele școli pe care le va considera apte.

Ulterior, s-a referit la două situații particulare „la care Ministerul trebuie să se gândească foarte bine și să ia în calcul toate riscurile”.

„Prima situație este legată de acei elevi care au afecțiuni psiho-emoționale, au diagnostic de la psihiatru sau psiholog, și care pot să nu fie apți, din punct de vedere psiho-emoțional, să meargă efectiv la școală în această situație din cauza pandemiei. Mă refer la elevii care sunt stresați, super anxioși, deprimați și care sunt diagnosticați de un specialist. Noi cerem Ministerului să extindă criteriile de exceptare de la prezența fizică în clasă a acestor copii!”, a subliniat Ana Măiță.

Mulți elevi care nu sunt bolnavi cronici au în mediul familial persoane a căror integritate fizică și emoțională va fi afectată de participarea lor activă la cursuri, susține Ana Măiță. „Un al doilea punct major se referă la extinderea acestor condiții de exceptare a acelor copii care pot fi sănătoși, dar au acasă o persoană vulnerabilă din punct de vedere fizic sau psiho-emoțional. Și aici mă refer la un frățior care se luptă cu o boală, la o mamă care poate se luptă cu un cancer de sân și are o imunitate scăzută. Dacă copilul ei o îmbolnăvește, o bagă în spital sau mai rău”, a explicat Ana Măiță. Exemplele pot continua cu ușurință.


Părinții, extrem de îngrijorați

„Sunt părinți care ne-au contactat și ne-au spus: nu vreau să-mi trimit copilul la școală, nu vreau să-mi asum riscuri, vreau să facă școală online. Eu nu știu dacă ministrul Educației poate să-și asume aceste riscuri. Dacă aș fi ministru în momentul acesta, nu aș putea să dorm noaptea gândindu-mă că, prin măsurile pe care le-am impus, există posibilitatea ca un copil să aducă această boală acasă. Copilul ar putea purta o traumă toată viața lui. Există soluția școlii online, însă sper ca România să fie și pregătită să o pună în aplicare”, a precizat Ana Măiță.

„Eu vreau să-mi trimit copiii la școală, dar...”

„Eu vreau să-mi trimit copiii la școală, dar, pentru că împart locuința cu mama mea, care este o persoană în vârstă, e pacient cu diabet, e supraviețuitoare a cancerului de sân și bolnavă cu inima, nu pot să-mi asum acest risc. Dacă copiii mei aduc această boală acasă, știu că mama mea, în procent de 99 la sută, nu va supraviețui acestei boli. Și vreau să mai fie pe lângă noi. Copiii mei sunt foarte atașați de ea. Sunt destul de mari pentru a înțelege ce se întâmplă în jurul lor. Au 11 și 13 ani. Amândoi poartă mască pe stradă. Nici nu trebuie să le spun. Ei vor să o protejeze pe mamaie”, a spus Ana Măiță.

Mesaj pentru Ministerul Educației și Guvern

Vreau să le transmit că trebuie să facem un efort - mă refer și la părinți, și la copii, și la cadrele didactice - pentru a oferi posibilitatea de a continua pregătirea școlară, însă în varianta online. Știu că este foarte greu, mai ales la clasele mici. Cu siguranță, trebuie revăzută programa. Trebuie să ne adaptăm la metoda online de predare, să facem orele mai interesante, mai interactive și să vorbim cu copiii. Nu uitați că ei s-au născut în era comunicării online. Să profităm de acest lucru”, a spus Ana Măiță.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel