Ana Măiţă, preşedintele Asociaţiei „Mame pentru mame”, a vorbit, în exclusivitate pentru DCNews, despre factorii care influențează atitudinea copiilor în contextul pandemiei.
Publicitate
Pandemia poate provoca anxietate, stres și poate duce la incertitudini, resimțite mai puternic de copiii de toate vârstele.
„Sunt doi factori care influențează atitudinea copiilor”, a spus Ana Măiță, explicând ulterior: „Primul factor este legat de vârstă. Cu cât sunt mai mici, cu atât vor să interacționeze mai mult cu alți copii. Le este dor de colegii lor de grădiniță, de școală. Nu înțeleg foarte bine situația, nu înțeleg riscurile. Al doilea factor se referă la atitudinea părinților. Dacă părinții sunt sceptici în ceea ce privește existența sau gravitatea bolii, și copiii preiau, în mod firesc, din atitudinea lor. Dacă părinții spun nu există boala, haide, e o răceală, și copiii vor prelua din această atitudine”, a subliniat Ana Măiță.
„Există și situația în care părinții sunt foarte stresați în legătură cu riscurile și pericolul acestei infecții. Prin urmare, și copiii preiau din această atitudine. De aceea credeam că este absolut necesar ca Ministerul Educației să extindă criteriile de exceptare, astfel încât să cuprindă, pe lângă bolilele de ordin fizic, și afecțiunile psiho-emoționale.
Sunt copii care se gândesc la începutul școlii și vomită compulsiv din cauza stresului. Se gândesc că trebuie să meargă la școală și se pot îmbolnăvi acolo”, a spus Ana Măiță.
Grupul civic „Părinții Cer Schimbare”, Asociația Outreach și „Mame pentru Mame” și-au unit eforturile pentru a aduce la cunoștința Guvernului, Parlamentului și Administrației Prezidențiale situația elevilor pentru care participarea la școală în format fizic poate genera riscuri privind integritatea și sănătatea lor fizică și psihică, dar și a familiei imediate, cu care elevul împarte spațiul locativ. Inițiativa actuală vine cu propunerea de completare a prevederilor cuprinse la art. 7 lit. z din Statutului Elevului, aprobat prin Ordin al Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice nr. 4742 din 10.08.2016. Astfel, se solicită „lărgirea cadrului de aplicare la alte categorii de elevi, considerând și mediul familial al elevului”. De asemenea, se cere „includerea în segmentul de elevi care pot beneficia de dreptul la școlarizare la domiciliu, pe lângă cei cu probleme medicale, pe cei cu afecțiuni psihosomatice și psiho-emoționale”. Mai multe, AICI!
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu