Profesoara de Limba și Literatura Română Cristina Tunegaru a comentat posibilitatea ca profesorii că lucreze zilnic, cu două schimburi de elevi și a dezvăluit, pentru DC News, ce soluții ar fi trebuit luate, în opinia sa.
Publicitate
Scenariul în care profesorii vor trebui să lucreze opt ore pe zi, cu două schimburi de elevi, este de neacceptat pentru Cristina Tunegaru, profesoară de Limba și Literatura Română la o școală din Capitală.
„E o situație ipotetică și putem să discutăm dacă o vedem pe hârtie, dacă vedem exact planul. Dacă sunt ore de 50 de minute, cu pauză de 10 minute, asta înseamnă un profesor ar trebui să lucreze opt ore pe zi. Este imposibil! Nu poți să lucrezi. Vă spun din propria experiență, s-a întâmplat o zi sau două. Mi-am ținut orele mele, șase și am ajutat un coleg care era în concediu medical și am suplinit trei ore. Între orele a opta și a noua, eram atât de epuizată încât aproape nu mai puteam să vorbesc și nu-mi puteam controla gândurile. E extrem de epuizant, e o fantezie să crezi că un profesor poate să țină opt ore pe zi, câte 50 de minute ore”, a declarat Cristina Tunegaru pentru DC News.
În schimb, dacă orele vor fi de câte 30 de minute, Cristina Tunegaru spune că „este în regulă”. Doar că, aici vorbim de o altă problemă: timpul nu este suficient pentru elevi.
„Dacă vorbim de ore reduse, de câte 30 de minute, e în regulă. Dar aici e o discuție mai amplă și vorbesc din experiență. Am ținut ore de 30 de minute și era extrem de ineficient. Abia ajungeai în clasă, discutai cu copiii câte lucruri și imediat suna clopoțelul. Aveai impresia că nu faci nimic în ora aceea sau oricum, prea puțin. Orele de 30 de minute sunt prea scurte. E și o agitație când un copil, într-o oră, trece prin două cursuri diferite”, a precizat Cristina Tunegaru.
Întrebată ce măsuri ar fi luat dacă ar fi fost pusă în poziția de a lua decizii pentru sistemul educațional, Cristina Tunegaru a afirmat că „sunt multe lucruri care ar fi trebuit să fie făcute la momentul potrivit. În primul rând, când am început să facem școală online, aș fi sondat realitatea din teren astfel încât să cunosc care sunt nevoile sistemului, nevoile concrete. Pornind de la aceste nevoi, să ne asigurăm că avem finanțarea. Nu putem să facem schimbări fără o finanțare”.
„Ce facem cu acești bani? Avem nevoie de profesori, să angajăm profesori, să reducem numărul de elevi de la clasă, să facem clase noi. E evident că există această nevoie. Odată cu crearea de noi clase, vom avea nevoie de spații noi. Lucrul acesta putea fi realizat cu ușurință pentru că Guvernul are pârghii în teren. Dacă ar fi existat un semnal în acest sens în primavară, prin care Guvernul să ceară Primăriilor să cedeze școlilor spații, lucrul acesta s-ar fi putut realiza și am fi avut timp să pregătim aceste spații pentru a primi copiii. Sunt patru aspecte pe care ar fi trebuit să le facem, dar n-am făcut nimic. Ne-am trezit acum că negociem care sunt normele. Pentru mine este dincolo de ceea ce aș putea accepta”, a mai spus Cristina Tunegaru.
Profesoara a încheiat afirmând, în opinia sa, că Guvernul a sperat că pandemia va trece, amânând astfel luarea unor măsuri concrete în privința școlilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu