Ana Maria Cătăuță, deputat, a vorbit despre relația dintre NATO și China. Aceasta avertizează asupra dependenţei de un alt stat, în contextul războiului pornit de Rusia în Ucraina.
"În acest moment, China este o provocare pentru NATO. Trebuie să fim atenţi! Evident, este normal să continuăm relaţiile de aderare, inclusiv cele comerciale, însă trebuie să avem mare grijă la dependențele ce s-ar putea crea. Aşa cum razboiul din Ucraina ne-a arătat cât de periculoasă a fost dependenţa faţă de gazul rusesc, este foarte important să ne uităm şi la dependențele economice pe care le avem faţă de China. Este normal să avem relaţii comerciale, dar este important să nu existe pe lanţul de aprovizionare elemente de care să depindem într-un mod decisiv", a spus Ana Cătăuță în emisiunea "Obiectiv EuroAtlantic".
Emisiunea integrală, în materialul video de mai jos:
Citește și:
Brandurile auto chineze îşi majorează cota de piaţă în Rusia, după exodul companiilor occidentale
Vânzările de automobile şi vehicule comerciale uşoare (LVC) au scăzut cu aproape 61% în noiembrie, sancţiunile occidentale reducând accesul Rusiei la unele materiale şi ducând la reducerea cererii, preţurile ridicate afectând sectorul auto.
Dar vânzările de automobile ale brandurilor chineze, inclusiv Haval, Chery şi Geely au crescut, ajungând la 16.138 unităţi în noiembrie, aproape dublu faţă de nivelul de 8.235 din ianuarie, iar cota de piaţă a ajuns la 31,3%, de la 9,6%, arată datele agenţiei ruse Autostat.
Marţi, Association of European Businesses (AEB), care reprezintă companiile auto prezente pe piaţa rusă, a anunţat că în noiembrie vânzările de automobile şi vehicule comerciale uşoare au ajuns la 46.403 unităţi, iar pe ansamblul acestui an vânzările ar putea ajunge la 600.000 unităţi.
După începerea conflictului din Ucraina, Association of European Businesses (AEB) şi-a revizuit previziunile privind vânzările de maşini noi în 2022, estimând un declin de aproximativ 50%, de la un avans de 3,3%.
"Există o producţie redusă a brandurilor auto occidentale şi puţine importuri, astfel încât piaţa este divizată între industriile auto din Rusia şi China", a explicat analistul rus Vladimir Bespalov pentru Reuters.
Dacă nu se vor modifica condiţiile economice, producătorii chinezi, inclusiv Moskvich, ar putea reprezenta anul viitor 35% din vânzările din Rusia, susţine Bespalov, care se aşteaptă în 2023 la 800.000 de maşini vândute.
Vânzările de automobile noi produse în Rusia au scăzut semnificativ de la invadarea Ucrainei de către trupele ruseşti, în 24 februarie, sancţiunile limitând accesul la componente, iar mulţi producători auto străini şi-au suspendat operaţiunile în Rusia. Conform datelor analizate de Reuters, vânzările de maşini second hand înregistrează creşteri, iar vehiculele din Japonia reprezintă mai mult de trei sferturi din importuri.
Rusia, sancționată de UE și SUA, dar susținută din plin de China. Importurile de mărfuri rusești au crescut cu 47,5%, un record
China a raportat o creștere cu 32% a comerțului cu Rusia
În primele 11 luni ale anului 2022, comerțul dintre China și Rusia a crescut cu 32% față de anul trecut, până la un record de 172,4 miliarde de dolari, a declarat Administrația Generală a Vămilor din Republica Populară Chineză, scrie Interfax. Citește mai departe>>
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News