Conducerea ANAF a dispus o serie de măsuri, care sunt aplicate în scopul asigurãrii securității și sănătății personalului, dar și pentru protecția contribuabililor.
ANAF a anunțat că a aluat mai multe măsuri pntru a limita răspândirea infecțiilor cu noul coronavirus.
”Subliniem cã, încã de la primele informații cu privire la riscul de rãspândire a infecției cu COVID - 19, în fiecare unitate fiscalã au fost asigurate produse igienico-sanitare, iar stocurile sunt reînnoite permanent. Mãsurile sunt necesare în scop preventiv, dar și pentru desfãșurarea activitãții ANAF și a structurilor subordonate”, se arată într-un comunicat de presă.
- Au fost stabilite punctele cheie și activitãțile care necesitã un flux continuu, precum și numãrul de personal necesar pentru asigurarea acestora, respectiv 15% din totalul angajaților ANAF, de exemplu la ghișeul unic, trezorerie, registraturã, asistențã contribuabili, relații cu publicul etc.;
- Este limitat accesul în cadrul spațiilor destinate contribuabililor, astfel încât sã se evite crearea de cozi/aglomerație, stabilindu-se o distanțã de cel puțin 1,5 m între persoane;
- Sunt asigurate, pentru personalul propriu, materiale igienico-sanitare: sãpun, prosoape hârtie, mãști de protecție, mãnuși de protecție și dezinfectanți pentru protecția acestora;
- În regim de urgențã sunt asigurate servicii de dezinsecție și dezinfecție a spațiilor în care își desfãșoarã activitatea personalul ANAF;
- Pentru personalul care utilizeazã mijloacele de transport public ora de începere este stabilitã în intervale orare decalate cu o orã/o orã și jumãtate fațã de programul normal, respectiv ora 8.00, ora 9.00 și ora 10.00, pentru perioada 12.03 – 31.03.2020;
- Se realizeazã permanent prelucrarea informațiilor și a mãsurilor de protecție pentru prevenirea infectãrii cu COVID – 19, cu toții angajații,
- Toate ședintele, întâlnirile cu participare extinsã se realizeazã în sistem video conferințã, iar delegațiile/deplasãrile angajaților sunt suspendate în perioada urmãtoare;
- Sunt stabilite activitãțile și sunt identificați salariații care își pot desfãșura activitatea la distanțã, respectiv 50% din totalul angajaților ANAF;
- Sunt identificați angajații care au efectuat ore suplimentare și se acordã zilele de recuperare în vederea asigurãrii posibilitãții rotirii personalului;
- Toți angajații ANAF completeazã o declarație pe proprie răspundere, cu privire la riscul de contaminare;
- La intrarea în toate sediile este afișat materialul informativ cu privire la mijloacele de comunicare la distanțã cu ANAF;
”Precizãm cã au fost constituite, atât la nivel central, cât și la nivel regional, structuri pentru gestionarea mãsurilor destinate prevenirii rãspândirii COVID – 19, care vor adopta noi mãsuri, în funcție de evoluția situației. Menționãm cã, pânã la aceastã datã, nu sunt cazuri de infectare cu Covid-19 în rândul angajaților ANAF”, mai precizează reprezentanții ANAF.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News