Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a colectat venituri de 196,58 miliarde de lei în primele 11 luni din acest an, în creştere cu 7% faţă de perioada similară din anul precedent, informează, luni, instituţia.
Fiscul raportează şi un grad de realizare de 100% a programului de colectare stabilit prin legile bugetare anuale.
În perioada ianuarie - noiembrie 2017, obligaţiile fiscale declarate se cifrează la 199,015 miliarde de lei, în creştere cu 6,99% faţă de 186,021 miliarde de lei anul trecut în 11 luni.
"În privinţa estimărilor legate de colectare a veniturilor bugetare pentru întreg anul 2017, din analiza potenţialului de colectare până la finele anului, rezultă un volum total al veniturilor corespunzător celui prevăzut în legile bugetare anuale, aşa cum au fost rectificate în luna noiembrie a.c., respectiv de 214,27 miliarde lei, ceea ce va reprezenta o depăşire cu 7,4% a sumelor colectate în anul 2016 (199,45 miliarde lei), respectiv un plus de venituri de circa 14,81 miliarde lei", precizează ANAF.
Instituţia menţionează, de asemenea, o serie de măsuri menite să susţină un parteneriat Fisc - mediu de afaceri. Astfel, dacă se constată că motivul de neplată a obligaţiilor către buget este lipsa temporară de lichidităţi, cauzată de neonorarea la termen a obligaţiilor contractuale, se are în vedere încurajarea accesării mecanismului eşalonării la plată, în scopul evitării declanşării executării silite.
În cazurile de neconformare la măsurile dispuse de administraţia fiscală, precum şi în cazurile cu impact semnificativ, se vor aplica măsuri coercitive, în conformitate cu legislaţia fiscală în vigoare. În acelaşi timp, modernizarea administraţiei fiscale vizează atât propriile proceduri, cât şi angajaţii, şi are, printre obiective, evaluarea şi revizuirea modului de funcţionare a instituţiei, conform principiilor eficienţei şi eficacităţii, reformarea managementului şi a sistemului de evaluare a performanţe, implementarea unui nou sistem de pregătire profesională a salariaţilor Agenţiei pentru asigurarea posibilităţii realocării resursei umane către domenii de activitate deficitare, flexibilizarea procedurilor de eşalonare la plată şi revizuirea procedurii de rambursarea TVA.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News