Un avion executiv Embraer (EMBR3.SA) Legacy 600, despre care se crede că l-a transportat, miercuri, pe șeful mercenarului Wagner, Evgheni Prigojin, nu a arătat niciun semn de problemă până la o scădere abruptă de altitudine în ultimele 30 de secunde, potrivit datelor de urmărire a zborului.
Rosaviatsia, agenția de aviație a Rusiei a declarat că Prigojin, care a condus o revoltă în iunie, era una dintre cele 10 persoane aflate la bordul avionului doborât, potrivit Reuters.
Călătorea de la Moscova la Sankt Petersburg când s-a prăbușit în apropierea satului Kujenkino din regiunea Tver, a anunțat ministerul rus pentru situații de urgență.
La 3:19 p.m. GMT, aeronava a făcut o „verticală bruscă în jos”, a spus Ian Petchenik de la Flightradar24. În aproximativ 30 de secunde, aeronava a scăzut mai mult de 2.400 de metri, de la altitudinea de croazieră, de 8.500 de metri.
„Orice s-a întâmplat, s-a întâmplat repede”, a spus Petchenik.
„Este posibil ca (pilotul) să se fi luptat (cu aeronava) după ce a pierdut altitudine”, a spus Petchenik. Dar înainte de scăderea dramatică a acesteia, „nu exista niciun indiciu că ar fi fost ceva în neregulă cu această aeronavă”.
Videoclipul a arătat avionul coborând rapid, cu nasul îndreptat aproape drept în jos și cu un pană de fum sau vapori în spate.
În Rusia s-a deschis o anchetă penală pentru a stabili ce s-a întâmplat. Unele surse anonime au declarat presei ruse că au considerat că avionul a fost doborât de una sau mai multe rachete sol-aer. Informația nu a putut fi verificată momentan.
Producătorul brazilian de avioane Embraer SA (EMBR3.SA) a declarat că nu a oferit niciun serviciu sau asistență în ultimii ani avionului, care are loc în jur de 13 locuri.
Compania a declarat într-un comunicat că a respectat sancțiunile internaționale impuse Rusiei. Avionul de lux a fost identificat pe Flightradar24 cu înregistrarea RA-02795, la fel ca și avionul care l-a transportat pe Prigojin în Belarus după revoltă, a declarat o sursă din industrie familiarizată cu chestiunea.
Instrumentul de urmărire a zborurilor online, Flightradar24, a înregistrat ultima dată poziția aeronavei la 3:11 p.m. GMT, înainte de accident. Blocarea sau interferența în zonă a încetinit probabil colectarea de date suplimentare despre locație.
Alte date au continuat timp de nouă minute. Flightradar24 a transmis că avionul a trecut printr-o serie de urcări și coborâri cu peste 30 de secunde înainte de plonjarea finală, dezastruoasă. Flightradar24 a primit ultimele date despre avion la 3:20 p.m.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu