Consiliul Național al Elevilor a realizat o analiză privind reluarea cursurilor în format fizic începând cu semestrul al II-lea al anului școlar 2020-2021.
Consiliul Național al Elevilor arată că, „după 3 luni de educație în format online, majoritatea elevilor s-au întors la școală, odată cu începerea celui de-al doilea semestru. Din păcate, însă, în multe unități de învățământ, pregătirile pentru redeschidere au fost realizate superficial, parțial din cauza faptului că procedurile necesare au fost publicate cu doar două zile înainte de prima zi a celui de-al doilea semestru.
Mai mult, statisticile arată faptul că majoritatea cabinetelor școlare din cadrul unităților de învățământ au o capacitate scăzută de a realiza teste rapide, dat fiind faptul că multe dintre cadrele medicale școlare (medici și asistenți) sunt, la momentul de față, detașate de către direcțiile de sănătate publică în diferite instituții.”
Această analiză a fost realizată de către Consiliul Național al Elevilor, în peste 755 de unități de învățământ preuniversitar din întreaga țară, cu scopul de a identifica problemele apărute în organizarea procesului educațional începând cu cel de-al doilea semestru.
Metoda de cercetare utilizată a fost chestionarul autocompletat, în mediul online. Eșantionul este de 757 de unități de învățământ preuniversitar, din 35 de județe și Municipiul București. Dintre respondenți, 77,5% sunt școlarizați în unități de învățământ din mediul urban, iar 22,5% sunt școlarizați în unități de învățământ din mediul rural.
În ceea ce privește substanțele dezinfectante, 59,2% dintre respondenți afirmă faptul că stocul acestora este suficient, în timp ce 40,8% dintre aceștia atrag atenția asupra faptului că stocul de substanțe biocide fie nu este suficient, fie acestea sunt de o calitate îndoielnică.
Un procent îngrijorător, de peste 50,1% dintre respondenți, afirmă faptul că nu au apă curentă și săpun în unitățile de învățământ din care provin. Acest factor poate determina apariția focarelor de infecție în școli și pune în pericol sănătatea elevilor și a cadrelor didactice.
Dezinfectarea și aerisirea spațiului în care se desfășoară orele de curs fac parte din suita de metode ce previn infectarea cu noul virus Sars-Cov-2, așadar, aceste procedee trebuie realizat corect și în mod frecvent. Fiind chestionați asupra modului în care sălile de curs sunt aerisite și dezinfectate, 56,6% dintre respondenți au răspuns că aceste proceduri sunt realizate corespunzător, în timp ce 43,4% au declarat că acestea sunt realizate în mod necorespunzător.
Când este vorba de respectarea distanțării fizice, datele sondajului arată că păstrarea distanței fizice este posibilă de 1 metru/mai mult de 1 metru este posibilă în 71,6% dintre unitățile de învățământ, în timp ce 28,4% dintre unitățile școlare chestionate nu pot asigurara această distanțare.
Testarea rapidă a unui elev sau a unui profesor, în cazul în care aceștia prezintă simptome specifice infecției cu virusul Sars-Cov-2, este un prim pas atât pentru a limita transmiterea virusului, cât și pentru a putea asigura carantinarea și asistența medicală în cel mai scurt timp a celui afectat.
Din nefericire, datele sondajului ne arată că doar jumătate dintre respondenți, 46,5%, au afirmat faptul că școala în care învață are capacitatea de a face teste rapide COVID-19, în timp ce 9,8% dintre respondenți au afirmat că unitatea lor nu are capacitatea de efectua aceste teste rapide. 43,7% nu știu dacă școala lor au posibilitatea sau nu de a efectua teste rapide; acest lucru semnalează faptul că elevilor nu le-au fost prezentate noile măsuri sanitare ce sunt aplicate în școli începând cu cel de-al doilea semestru, mai arată Consiliul Național al Elevilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu