ANAT: România scoasă din cataloagele printate de TUI

Preşedintele ANAT, Corina Martin a declarat, luni, într-o conferință de presă, că România nu mai apare în această toamnă în cataloagele tipărite de TUI, iar acest fapt este un semnal negativ, precizând însă că negocierile au fost purtate exclusiv între operatorul german şi MDRT.

"Reprezentanții TUI ne-au anunțat că România nu mai apare în cataloagele TUI, dar apare în mediul online. Apare în produsele online scoase la vânzare de TUI. Nu mai este în catalogul tipărit, printat. Sigur că nu este bine, aici sunt discuții în care intervine MDRT", a spus Corina Martin, potrivit Mediafax.

După ce grupul german a renunțat, în 2006, să mai aducă turişti în România şi a scos din cataloagele sale de promovare staţiunile româneşti, nemulţumit de condiţiile de cazare, preţurile mari practicate de hotelieri, zgomotul şi lipsa curăţeniei din localităţi, în 2009, MDRT a semnat un contract cu TUI pentru ca turoperatorul să revină din 2010 în România.

Însă, decizia reprezentanților TUI privind România este "evident" un semnal negativ, a precizat Martin, care a adăugat că: "Dacă TUI s-ar retrage din România sigur că de aici încep foarte multe probleme, așa cum s-a întâmplat acum șase ani, atunci când a început acel scandal al plajelor".

Consemnând faptul că piața germană este considerată una tradițională pentru litoralul românesc, șefa ANAT a notat: "Din punctul nostru de vedere, vrem ca în sezonul 2013 lucrurile să reintre în normal în relația cu TUI, astfel încât să dovedim că litoralul și, bineînțeles, restul desținațiilor românești, merită atenția cuvenită. Relația de negociere și de discuție esre purtată exclusiv între TUI și MDRT", relatează Mediafax.

În pofida faptului că România nu mai apare în cataloagele tipărite ale TUI, care au tiraje de milioane de exemplare și se difuzează în mai multe țări, țara noastră apare cu opt hoteluri în cataloagele difuzate de Thomas Cook Neckermann pe piața germană și cu șase unități de cazare în cataloagele pentru piața polonezâ.

Nemulţumite de lipsa promovării pe piaţa germană şi de imaginea României în străinătate, deteriorată în ultima vreme pe fondul situaţiei politice, două dintre cele mai mari grupuri de turism din lume, TUI și ITS, ar intenționa să înceteze să mai aducă turiști în țară, declarau pentru mediafax, în luna august surse din turism.

"Cele două grupuri intenţionează să se retragă pentru că o serie de promisiuni făcute de MDRT în ultimii ani nu au fost încă onorate. Printre altele, s-au promis în toamna anului trecut investiţii în promovarea României în Germania în valoarea de 3 milioane de euro în următorii doi ani şi nu s-a făcut nimic", au menţionat atunci sursele.

Ulterior, Ciprian Popescu, director TUI România, afirma la jumătatea lunii august pentru Realitatea TV, că TUI nu are nicio intenție de a se retrage din România, compania fiind în plină ascensiune pe piața locală.

"Avem un proiect de 3 ani cu target de 100 de agenţii care probabil se vor îndeplini mai devreme", a mai declarat directorul companiei.

Deși reprezentanții MDRT nu au publicat numărul turiștilor aduși de TUI pe litoralul românesc, aceștia au precizat, însă, că cele două companii au adus în vara acestui an peste 2.000 de turişti germani pe litoralul românesc. Informațiile reprezentanților MDRT sunt însă contrazise de unii reprezentanți ai agențiilor de turism care afirmă că TUI nu a adus mai mult de câteva sute de turiști în stațiunile de pe litoral.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel