Cea mai recentă măsură dispusă de conducerea actuală a Ministerului Transporturilor, de reducere a numărului de regionale de la opt, câte mai sunt în prezent (Bucureşti, Craiova, Timişoara, Cluj, Braşov, Iaşi, Galaţi, Constanţa), la un numar de patru regionale (Bucureşti, Timioara, Cluj, Iaşi), nu are nicio legatură cu modul de desfăşurare a activităţii, ci pare, mai degrabă, o măsură care ţine cont doar de interesele particulare ale unor lideri locali ai actualei coaliţii de guvernare, aflaţi sub patronajul şi protecţia lui Traian Băsescu, acuză Departamentul pentru Transporturi şi Infrastructură al Partidului Social Democrat.
În ciuda deselor măsuri de disponibilizare şi de reduceri salariale din ultima perioadă, nu se reuşeşte aducerea pe linia de plutire şi rentabilizarea celor trei mari companii CFR Infrastructură, CFR Călători şi CFR Marfă.
Au fost păstrate regionalele care lucrează la capacitate minimă
De Ce News vă prezintă acuzațiile social democraților. Un exemplu care ilustrează modul discreţionar de dispunere a măsurilor îl reprezintă decizia de desfiinţare a regionalei Craiova, care are o podere de 35 % din activiatea CFR Marfă, şi unde nu s-au închiriat secţii secundare de către CFR SA sau a regionalei Constanţa, oraş care deţine cel mai mare port al ţării şi al sud – estului Europei, după cum a declarat şi Ministrul Anca Boagiu, cu ocazia numirii noului director al Administraţiei Portuare. În schimb, Ministerul Transporturilor, a decis păstrarea regionalei Timişoara, care are închiriate 60% din liniile secundare, deci funcţionează la mai puţin de jumătate din capacitate, probabil pentru a păstra deciziile contractuale la nivel local şi distribuirea banilor publici cât mai departe de centru, dar şi pentru că directorul general al CFR SA provine din organizaţia PDL Timiş.
Aceeaşi situaţie este şi la regionala Cluj, alt oraş care se bucură de tratament preferenţial, în guvernarea Băsescu-Boc, unde regionala nu putea fi desfiinţată, din motive “obiective”, şi anume satisfacerea unor interese ale clientelei politice locale ale PDL, şi pentru a fi menţinută pe postul de Director, Luminiţa Popa, soţia fostului Secretar de Stat, Gheorghe Popa, şi actual consilier al ministrului Transporturilor, Anca Boagiu. La regionala Iaşi, o altă regională a cărei păstrare s-a decis, situaţia este şi mai dramatică, aceasta funcţionând la doar 8% din capacitate, atât la transportul de marfă, cât şi la cel de călători.
Departamentul de Transporturi şi Infrastructură al PSD cere public ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, să explice care au fost aceste principii de reorganizare şi cum se va realiza rentabilizarea activitaţii, în condiţiile în care vor fi închise regionalele profitabile şi păstrate cele care lucrează la capacitate minimă.Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News