Andreea Paul: 5 pași necesari pentru creșterea absorbției banilor europeni în infrastructura de transport

Deputatul PNL, Andreea Paul, într-o scrisoare deschisă adresată tuturor liderilor grupurilor parlamentare și șefilor Camerei Deputaților și Senatului, arată pașii care trebuie urmați pentru creșterea absorbției banilor europeni în infrastructura de transport. 


Domnului Valeriu Ștefan ZGONEA – președintele Camerei Deputaților
Domnului Pâslaru Florin-Costin – lider al Grupului Parlamentar al Partidului Social Democrat
Domnului Nicolăescu Gheorghe-Eugen – lider al Grupului parlamentar al Partidului Național Liberal
Domnului Răducanu Ion- lider al Grupului parlamentar al Uniunii Naţionale pentru Progresul României
Domnului Ciucă Liviu-Bogdan- lider al Grupului parlamentar al Alianţei liberalilor şi democraţilor
Domnului Máté András-Levente – lider al Grupului parlamentar al Uniunii Democrate Maghiare din România
Domnului Pambuccian Varujan - lider al Grupului parlamentar al minorităţilor naţionale
Domnului Lupu Mihai - președinte al Comisiei pentru transporturi şi infrastructură

Stimați domni,

România este într-o criză acută de proiecte mari de investiții și de dezvoltare. Suntem una dintre cele 6 state europene care nu au semnat niciun proiect în Planul Junker.

În urma unor discuții tehnice pe care le-am avut cu doamna ministru a fondurilor europene, Aura Răducu, șansele României de a avea un proiect mare sau mai multe finanțate prin Planul de investiții Junker cresc dacă Parlamentul României se mobilizează. Să vă dau un exemplu concret: RATB nu poate absorbi bani europeni pentru un proiect amplu de investiții pentru că este regie autonomă - o chestiune care se poate ajusta cu voință politică, prin modificări legislative și ale executivului prin Ministerul Transporturilor. Banca Europeana de Investitii poate acum finanța proiecte de 3-4 miliarde de euro, dar abia vine cu 400 de milioane de euro din cauza lipsei proiectelor mari de investiții.

[citeste si]

Pentru a stimula absorbția banilor europeni prin FESI, pentru proiectele mari gen RATB,Metrorex și nu numai este nevoie de următoarele demersuri legislative în regim de urgență:

1. Transpunerea noilor directive europene în materia achiziţiilor publice – proiectele de acte normative se află în Parlament.

2. Intrarea în vigoare a noului sistem de remedii și căi de atac - proiectul de lege privind remediile şi căile de atac trebuie adoptat de Parlamentul României.

3. Legea privind adoptarea Master Planului General de Transport – urmează a fi avizată de Guvern și transmisă către Parlament, invlusiv modificarea OUG privind serviciile de transport public pentru semnarea contractului de servicii publice între MInisterul Transporturilor şiMetrorex.

4. Toate investițiile din FESI legate de transportul public urban și de infrastructura aferentă sunt bazate pe Planurile de Mobilitate Urbana aprobate de catre autoritatile locale.

5. Imposibilitatea de a finanta astăzi regii autonome de transport derivă din REGULAMENTUL (CE) NR. 1370/2007. Investitiile FESI în material rulant, vehicule, etc., aferente transportului urban, sunt realizate în condițiile unui Contract de Servicii Publice corespunzător Regulamentului 1370/2007.

Toți românii își doresc o infrastructură mai bună de transport. Cred că e timpul ca și decidenții publici să își dorească la fel de tare și să acționeze rapid în sensul celor 5 pași absolut necesari pentru deblocarea finanțărilor europene a proiectelor mari de investiții în infrastructura de transport. Cred că e foarte importantă mobilizarea PNL pe acest domeniu cu comisiile noastre de specialitate și cu intervențiile liderilor noștri de partid în spațiul public.

Vă mulțumesc.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel