Ecaterina Andronescu susține că ar trebui un examen de bacalaureat diferențiat, având în vedere slaba promovabilitate din unele licee.
Ecaterina Andronescu, ministrul Educației, a declarat, sâmbătă, că istoria arată că absolvenţii de liceu tehnologic nu reuşesc să promoveze bacalaureatul decât într-o proporţie mică, de 0-20%, ea subliniind că poate ar trebui introdus bacalaureatul diferenţiat pentru ca aceştia să nu fie trimişi în societate fără nicio finalizare a examenului de absolvire.
'În liceele noastre şi aici vorbim de două categorii: licee bune şi foarte bune unde promovarea la bacalaureat este între 95 şi 100% şi liceele tehnologice unde promovarea este între zero şi 20%. Ce am făcut din 2011 încoace? Cei care nu au luat bacalaureatul şi care sunt sute de mii, după opinia mea vreo 600.000, i-am abandonat. Întreb la Ministerul Muncii dacă avem informaţii în legătură cu ei, nu avem. Probabil că au îngroşat rândurile românilor care au plecat în străinătate şi sunt muncitori necalificaţi acolo unde lucrează. Este o dramă pentru noi că pleacă oamenii din ţară, trebuie să găsim soluţii să-i aducem înapoi', a afirmat Andronescu, la Conferinţa Naţională '200 de ani de inginerie - trecut, prezent şi viitor', organizată de Universitatea Politehnică Bucureşti.
Ea a spus că trebuie găsite soluţii pentru această problemă, subliniind că Guvernul s-a angajat să-i susţină integral pe cei care optează pentru şcoala profesională. 'Dacă ne uităm la liceul tehnologic, nu avem cum să nu facem ceva. Poate că creştem numărul locurilor la şcoala profesională, poate fi o soluţie, poate că şcoala profesională trebuie să devină toată şcoală profesională duală ca să înveţe mai bine meseria pentru care a optat. Acum Guvernul s-a angajat, printr-un acord cu sindicatele, să-i susţină financiar integral pe toţi cei care optează pentru această şcoală profesională cu condiţia măcar cinci ani să rămână în ţară ca să dea ceva din ceea ce statul le oferă. Nu este obligatoriu acest lucru, face dacă vrea, este o opţiune personală, nu este o obligaţie', a mai spus Andronescu.
Sistem de învățământ deschis
Ea a adăugat că este posibil ca una din soluţii să fie introducerea unui bacalaureat diferenţiat pentru absolvenţii de liceu. 'Absolvenţii de liceu tehnologic, până acum istoria ne arată că nu reuşesc să promoveze bacalaureatul decât într-o proporţie mică, 0-20%, şi atunci pentru cei care nu au atâtă aplecare către carte, este bine să-l trimitem în societate neterminat, fără nicio finalizare a examenului de absolvire a liceului? Poate că nu, poate că aici trebuie să lăsăm libertatea elevilor şi şcolilor să aleagă care sunt copiii care merg spre bacalaureatul naţional şi apoi se orientează cu acces în universităţi şi care sunt aceia care se îndreaptă către practică şi care ar putea să susţină un bacalaureat diferenţiat, tehnic sau profesional, să vedem cum ajungem la concluzia să-i spunem dacă vom ajunge la concluzia că este o soluţie viabilă pentru şcoala românească. (...) Sistemul de învăţământ trebuie să rămână deschis, cine a optat pentru şcoala profesională prima dată nu trebuie să-l condamnăm să rămână la acest nivel toată viaţa. La un moment dat constată că poate mai mult, să poată duce. Sistemul trebuie să rămână deschis', a mai spus ministrul educaţiei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu