Angajați ai Primăriei Iași, fără loc de muncă la început de an. Inclusiv mai mulți directori, nevoiți să spună "adio" posturilor

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Mai mulți angajați ai Primăriei Iași și-au pierdut locul de muncă la început de an.

Anul nou a venit cu vești proaste pentru mai mulți angajați ai Primăriei Iași. Salariații în cazul cărora a încetat raportul de serviciu s-au trezit cu decizii de pensionare emise. Astfel, 22 de angajați ai Primăriei Iași și-au pierdut locul de muncă.

S-a întâmplat după ce la finalul lunii noiembrie 2024, judecătorii Curții Supreme au decis că emiterea unei decizii de pensionare determină încetarea raportului de serviciu al funcționarului public, chiar dacă s-a cerut suspendarea pensiei, scrie Ziarul de Iași.

„Până acum au plecat 22 de salariați”, a declarat Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primăriei Iași.

Dar asta nu este tot. Numărul acestora va crește în perioada următoare. Potrivit unei analize a Primăriei Iași, prima parte a anului 2025 va provoca plecarea a cel puțin 38 de angajați.

Cinci dintre angajații care au plecat aveau funcții de conducere

Dintre cei 22 de salariați care au plecat deja din Primăria Iași, cinci aveau funcții de conducere. Printre ei se numără și șefa Direcției Generale Economice și Finanțe Publice Locale (DGEFPL), Maria Apetroaei. În locul ei a fost numită Carmen Cazuc, interimar, pentru o perioadă de 6 luni. Potrivit sursei citate, noua șefă a DGEFPL, care anterior ocupa funcția de director executiv în cadrul DGEFPL pe parte economică, va avea un salariu de bază de apriximativ 20.000 lei. 

Din cadrul aceeași direcții au plecat trei șefi de serviciu. Cel de-al cincilea angajat cu funcție executivă era șef de serviciu în cadrul Direcției Tehnice.

„Conform OUG 156/2024, 15% din posturile vacantate pot fi ocupate prin concurs dar încadrarea în acest procent nu se aplică în situația în care ocuparea posturilor vacante nu duce la majorarea numărului de posturi ocupate. Totodată pot fi ocupate prin concurs posturile unice cum ar fi cele de conducere. O altă modalitate de ocupare a posturilor vacante ar fi demararea unor proceduri de transfer de către structurile afectate de deficit de personal”, a spus Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primăriei Iași.

Se pare că cele mai afectate de plecările angajaților sunt următoarele direcții: Economică, Tehnică și Urbanism.

Reforma aparatului bugetar din Primăria Municipiului Iași, cu posturi în plus, deși au fost desființate 32 de funcții de conducere

Reamintim că în luna septembrie DC News a trimis o solicitare către Primăria Municipiului Iași pentru a afla cum a efectuat instituția condusă de Mihai Chirica reforma aparatului bugetar. Din răspuns primit, rezulta la acea dată că în conformitate cu prevederile Legii 296/2023, a fost redus cu 10% numărul maxim de posturi pentru Primăria Municipiului Iași.

Instituția explica că a fost micșorat numărul funcţiilor de conducere, fiind desființate 32 de funcţii de șef birou. Totuși, în pofida acestor lucruri, numărul de angajați era atunci mai mare, nu mai mic, așa cum era de așteptat. Astfel, Primăriei Municipiului Iași avea în septembrie 642 de angajați, deși în anul 2020 avea 626. Vezi mai mult AICI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2025 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: publicitate@dcnews.ro


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel