Întreruperi în sistemul informatic. Aceste întreruperi sunt de fapt lipsa unor filtre ale softului care trebuie folosit începând cu 1 ianuarie 2011, precizează pentru De Ce News surse din cadrul CASMB. Angajații nu au încredere în Sistemul Unic Integrat (SIUI), căci niciunul din modulele acestuia nu funcționează corespunzător și le este frică să-și asume responsabilitatea pentru adeverințele eliberate cu ajutorul acestui soft. SIUI este motivul pentru care șeful IT și șefa de la încasări contribuții și-au dat demisia. Nu vor să fie parte și să dețină responsabilitatea pentru eșecul sistemului, fără de care nu s-ar putea lansa cardul de sănătate, susțin aceleași surse.
Prin ordine verbale, și niciunul scris, președinții Caselor de Asigurări de Sănătate au comunicat demararea eliberării adeverințelor prin SIUI. Angajații știu perfect că nu pot avea nicio siguranță în conformitatea datelor ce apar prin SIUI, pentru că acesta prezintă vicii de funcționare și poate da erori. Și refuză să-și asume responsabilitatea. Liderul de sindicat din cadrul CNAS sună în teritoriu și avertizează angajații să nu cumva să facă grevă, susțin surse din interior.
Este vorba despre un program care ar trebui să urmeze întreg parcursul de eliberare al unei rețete, până la medicul de familie și la comisie în cazul bolilor cronice. Cu toate acestea, chiar și cu SIUI în funcțiune, angajații trebuie să dea telefoane pentru a afla anumite informații. Cauza se pare că este lipsa de colaborare a CNAS cu casele din teritoriu. Mai mult, sistemul integrează o bază de date de la ANAF, care în proporție de 19-20% este greșită. Astfel, oameni care au normă întreagă într-un loc și colaborează în alt loc s-au trezit cu impuneri de plată, deși pentru ei s-au plătit contribuții la Fondul de Asigurări Sociale.
Noul sistem a crescut timpul de așteptare pentru soluționarea unei adeverințe de patru ori, iar pentru introducerea unei noi persoane în baza de date se blochează un calculator timp de 30 de minute. Iar la sutele de solicitări pe zi, în aceste condiții nu se poate lucra, mai susțin sursele citate. Mai mult, când o Casă mare, cum este CASMB, intră în sistem cu numeroasele cereri pe care le are, sistemul se blochează.
Contractul de implementare al SIUI este semnat cu consorțiul Siveco - HP și se derulează deja de 10 ani, timp în care din cele peste 70 de module niciunul nu funcționează corespunzător, iar cele două firme au primit deja două treimi din bani. Intrarea sa în funcționalitate de anul acesta este necesară pentru implementarea cardului de sănătate. Problema este că, dacă în acest moment există probleme, când este vorba numai de verificarea unui CNP, atunci când se va introduce și sistemul coplății, vom asista la blocarea totală a activității caselor de asigurări de sănătate, susțin sursele din CASMB.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News