Cele mai frecvente reclamaţii înregistrate în primul semestru, la nivel judeţean, privesc garanţiile produselor nealimentare şi comerţul online, a declarat miercuri, pentru AGERPRES, şeful Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Bihor, Giani Bura.
'În spaţiul online, persoanele pot să returneze obiectele în 15 zile, unele firme respectă acest termen, alte nu, mai sunt probleme referitoare la preţ, la modul de plată. Sancţiunile pornesc de la 2.000 la 20.000 de lei', a precizat Giani Bura. Potrivit acestuia, care a prezentat în cadrul şedinţei Colegiului Prefectural Bihor un raport al primelor şase luni ale anului, cei 11 comisari ai instituţiei au primit, spre soluţionare, 670 reclamaţii, dintre care cele mai multe, adică 590, au fost la produse şi servicii nealimentare, restul produse şi servicii alimentare, produse şi servicii financiare.
Pentru asigurarea cerinţelor de securitate şi de conformitate a produselor şi serviciilor, comisarii CJPC Bihor au efectuat, în prima jumătate a anului, 1.883 acţiuni de control care au cuprins domeniul produselor alimentare, al produselor nealimentare, cât şi sfera largă a serviciilor destinate populaţiei. Din numărul total al acţiunilor de control, 941 au fost procese verbale de constatare a contravenţiei, 449 au vizat produse şi servicii alimentare, 489 produse şi servicii nealimentare şi trei produse servicii financiare. În urma abaterilor constatate au fost întocmite 941 de procese verbale de constatare a contravenţiei, prin 586 dintre acestea fiind aplicate amenzi contravenţionale în valoare totală de 2.879.200 lei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu