Românii au făcut plăți de 1,8 miliarde euro pentru cumpărăturile online. Datele au fost publicate pe pagina de Facebook a Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
"Anul trecut, consumatorii români au făcut plăţi de 1,8 miliarde de euro (aproximativ 5 milioane de euro în fiecare zi) pentru cumpărături prin Internet, cu aproape 30% mai mult decât în 2015, când s-au înregistrat 1,4 miliarde de euro. Doar de Black Friday (noiembrie 2016) românii au cumpărat produse în valoare de aproximativ 130 de milioane de euro, cu mult peste valoarea de 100 de milioane de euro înregistrată de Black Friday 2015", a scris Bogdan Pandelică preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), pe pagina de Facebook a instituţiei.
Potrivit acestuia, magazinele online din România au înregistrat creşteri semnificative ale traficului generat de dispozitivele mobile.
50% din accesări, de pe mobil
"Peste 50% din vizitele pe site-uri se fac de pe mobil în detrimentul desktop-ului. Achiziţiile făcute de pe telefoane mobile au ajuns la 35-40% din totalul cumpărăturilor online. Explozia comerţului online şi evoluţia pieţei presupun procese de adaptare continuă a legislaţiei, precum şi îmbunătăţirea sistemului de primire şi instrumentare a reclamaţiilor. Pe lângă procesele constante de îmbunătăţire, ANPC acordă o atenţie deosebită şi categoriilor de consumatori vulnerabili în mediul digital: copii, tineri sau vârstinici", a eviden'iat preşedintele ANPC.
În acest context, protejarea drepturilor consumatorilor reprezintă o provocare, iar ANPC și-a stabilit mai multe obiective în acest sens.
"Agenda Consumatorului European a aşezat consumatorii în centrul preocupărilor pieţei unice. În concordanţă cu această Agendă, ANPC şi-a stabilit o serie de obiective majore: să ne asigurăm ca există pe piaţă produse şi servicii sigure; dezvoltarea cunoştinţelor consumatorilor; intensificarea aplicării legii, asigurarea posibilităţii de obţinere de reparaţii şi adaptarea drepturilor consumatorilor şi a politicilor în domeniu la schimbările apărute în societate şi în economie. Acestea sunt teme pe agenda noastră publică, iar activitatea noastră face ca ANPC să fie parte din viaţa cotidiană a consumatorilor", a adăugat Bogdan Pandelică.
ANPC informează că 15 martie reprezintă Ziua Mondială a Consumatorilor.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News