Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului cere interzicerea accesului maşinilor pe GPL în parcările subterane.
În această perioadă, în care atât autoritățile, cât și deținătorii instalațiilor GPL au în vizor aceste echipamente, mai mult ca oricând, există un aspect periculos, care nu este controlat: parcarea subterană a mașinilor care folosesc acest combustibil. Președintele Agenției Naționale pentru Protecția Mediului (ANPM), Laurențiu Alexandru Păștinaru face apel la administratorii acestor spații de parcare, fie ei agenți economici, instituții publice sau asociații de proprietari să ia măsuri pentru respectarea interzicerii acesului mașinilor GPL în subteran, pentru a preveni eventualele accidente.
„Este interzisă folosirea parcărilor subterane de vehiculele cu instalație GPL, dar deținătorii acestor spații merg pe încredere și consideră că doar prinzând această interdicție în Regulamentele de parcare, nu au nici o răspundere în cazul unui accident nefericit. E plin de mașini GPL în parcările subterane, desi accesul lor e interzis. Nu sunt controale. Sigur, poate unora li se va părea o muncă, o cheltuială sau o responsabilitate în plus, dar consider că ar fi un gest de normalitate să le amintească mai mult utilizatorilor parcării de această interdicție, prin anunțuri cât mai vizibile și chiar prin verificări aleatorii. Fac un apel către administratorii parcărilor: luați măsuri pentru respectarea interzicerii acesului mașinilor GPL în subteran, pentru a preveni eventualele accidente!”, a declarat Laurențiu Alexandru Păștinaru.
Președintele ANPM este de părere că niciun conducător auto nu caută regulamentul de parcare al unui mall, înainte de a merge la cumpărături, iar mulți dintre cei care dețin mașini cu GPL nu sunt conștienți de ce ar însemna o explozie în subteran.
„În cazul mașinilor echipate cu astfel de instalații, unul din cele mai importante pericole este degajarea accidentală de gaz din sistemul mașinii. Dacă în aer liber gazul s-ar dispersa mult mai ușor datorită curenților, în parcările subterane lucrurile nu stau la fel. Gazul petrolier lichefiat este mai greu decât aerul și, prin urmare, rămâne ca un nor invizibil și inflamabil, în garaj, în cazul unei scurgeri în sistemul de combustibil, spre deosebire de metan, de exemplu, care este mai ușor decât aerul, iar dacă iese din rezervor se ridică și este evacuat prin sistemul de ventilație. Nu are nimeni nimic cu mașinile GPL, sunt bune pentru mediu, dar trebuie să ne obișnuim ca atunci când regula interzice intrarea mașinilor care funcționează cu gaz, să respectăm acest lucru”, a mai spus Președintele ANPM, subliniind că mașinile GPL chiar sunt o solutie salvatoare pentru reducerea poluării și cheltuielilor pentru combustibil.
Mai multe studii realizate la nivel european au arătat că gazul petrolier lichefiat poluează mai puțin decât benzina și motorina, având un proces de ardere mult mai curat decât al altor carburanți din combustibili fosili. De asemenea, GPL nu conține substanțe periculoase precum benzen, sulf sau plumb și are o ardere completă, fiind considerat cea mai bună variantă de alimentare, cu 15% mai puțin poluantă decât benzina.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News