Ministerul de Interne a pus în dezbatere publică un proiect de OUG pentru modificarea Codului Rutier. Absolut necesară, măsura încearcă să limiteze carnagiul de pe șoselele României, aflată pe primul loc în topul deceselor în trafic la nivel european.
Șoferii care conduc agresiv, cei care ”taie fața”, care trec frecvent de pe o bandă pe alta, ca să ajungă primii la semafor, cei care dau flash-uri sau claxoane, motocicliștii care fac figuri pe o roată sau cei care accelerează repetat, încercând să determine eliberarea benzii pe care circulă, vor putea fi sancționați cu amenzi de până la 2900 de lei.
Proiectul de lege nu este unul nou. Încă din 2013-2014 se discută despre sancționarea comportamentului agresiv în trafic. Șeful Direcției Poliției Rutiere a solicitat public astfel de măsuri, pentru a reduce numărul uriaș de morți și răniți în accidentele auto. Propunerile Poliției Rutiere au stârnit un val de critici în spațiul public, dar specialiștii au fost fermi: fără măsuri de disciplinare a șoferilor nu va putea stopată anarhia de pe șosele.
Dezbaterea a încetat brusc, când colonelul Lucian Diniță, directorul Direcției Rutiere, a fost acuzat de trafic de influență de către DNA. Lucian Diniţă fusese demis, în 2014, de la conducerea Direcţiei Poliţiei Rutiere de către Petre Tobă, viitorul ministru de Interne din cabinetul Cioloș, dar a continuat să susțină necesitatea schimbărilor legislative, din poziția de adjunct al șefului Brigăzii Rutiere București. În luna iunie 2015, Diniță a fost trimis în judecată, acuzat de către procurorii Laurei Codruța Kovesi că ar fi primit un miel, doi curcani și 5 kg de păstrăvi, pentru că a ajutat un șofer să-și primească mai repede permisul suspendat.
Presa procurorilor a fost alimentată din plin cu stenograme din interceptările SRI, pe atunci parte a binomului care orchestra dosarele de corupție. De asemenea, s-au livrat date din dosar, mergând până la amănunte cum ar fi culoarea sacului în care erau ambalați păstrăvii sau curcanii obținuți, chipurile, pentru traficul de influență.
Odată cu eliminarea col. Diniță din spațiul public, legea de sancționare a șoferilor agresivi a fost trecută pe linie moartă. Mai mult, diverse inițiative parlamentare au încercat să relaxeze Codul Rutier, deși numărul morților în accidente auto a continuat să ne plaseze pe primul loc în topul nenorocirilor din trafic.
După patru ani de procese, Tribunalul Municipiului București a dat o decizie definitivă în cazul Diniță: fapta nu există!
Nu există nici până azi legea pe care încerca Diniță să o promoveze, iar la drama personală a unui om acuzat pe nedrept se pot adăuga sutele sau miile de drame care s-au petrecut în acești șase ani de anarhie, timp în care pe șoselele din România a funcționat doar legea junglei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News