Tot mai mulți tineri sunt afectați de anxietatea climatică. Aceștia spun că vina pentru problemele omenirii o poartă guvernele.
Schimbarea climatică este în mintea multor tineri din întreaga lume, arată un studiu global. Ei suferă de stres şi îşi modifică alegerile zilnice provocând un fenomen nou pe care psihologii îl numesc eco-anxietate.
75% din tinerii din 10 ţări din lume cred că „viitorul este îngrijorător” şi că „umanitatea e pierdută”. Ei dau vina pe guvern pentru lipsa de măsuri adecvate.
10.000 de tineri cu vârste între 16 şi 25 de ani se tem de ce va aduce viitorul, conform unui studiu citat de euronews.com. Şi nu doar că se tem, dar sunt anxioşi şi cred că au mai puţine oportunităţi în viaţă.
Concret, 58% din tinerii chestionaţi spun că se simt trădaţi de guvernele lor, în timp ce 65% spun că politicienii nu fac destul pentru a evita dezastele ecologice, potrivit Digi24. Apoi, 59% spun că sunt „foarte” sau „extrem” de îngrijoraţi privind schimbarea climatică. Ei susțin că simt furie, frică, ruşine şi teama că „umanitatea e pierdută”.
Schimbarea climatică nu afectează doar natura, ci şi viaţa oamenilor. Asta cred tinerii, care se simt stresaţi zilnic. În plus, 4 din 10 spun că nu mai vor să aibă copii din cauza asta.
Cercetarea a fost desfăşurată de către Universitatea Bath din Marea Britanie, în colaborare cu alte cinci universităţi din lume cu tineri din Finlanda, Marea Britanie, Portugalia, Franţa, Brazilia, Australia, SUA, India, Nigeria şi Filipine, potrivit Jurnal.
Psihologul Nora Neghină a explicat, în exclusivitate pentru Spectacola, cum pot fi afectați copiii de începerea noului an școlar, în valul patru al pandemiei, dar și cum îi pot ajuta părinții să depășească posibilele stări de anxietate.
Elevii urmează să revină în bănci. Emoțiile sunt mari, și nu doar pentru că este începutul de an școlar. Copiii revin la școală după un an în care orele s-au ținut mai mult online sau în sistem hibrid.
SPECTACOLA: Poate această întoarcere la școală să creeze o anxietate în rândul elevilor?
Psih. Nora Neghină: Reîntoarcerea la școală după vacanța de vară, chiar și în context normal (cum ar putea fi descris cel de dinaintea apariției pandemiei Covid), reprezintă un context marcat de disconfort prin prisma faptului că atât copiii, cât și adulții, trec printr-o schimbare de rutine. Creierului nostru îi place rutina, adică familiaritatea, și cărările cunoscute, astfel că schimbări în ora de trezire/culcare, întâlnirea/reîntâlnirea cu persoane pe care nu le-am frecventat de multă vreme, trecerea de la program de voie la program impus, logistica deplasărilor către/de la școală, serviciu, activități extracuriculare sunt factori care aduc și disconfort.
În contextul actual, marcat în continuare de riscul îmbolnăvirii și măsuri de prevenire a răspândirii virusului, disconfortul este amplificat, căci se adaugă comportamente adiționale sau schimbări suplimentare. Nu în ultimul rând, schimbarea de mod de predare (de la online la fizic în interacțiune nemediată), readaptarea, poate fi percepută ca factor de disconfort (citește continuarea AICI).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News