APIA a prezentat situația privitoare la piața auto din România. Creștere importantă în primele zece luni.
Piaţa auto din România a crescut cu peste 20% în primele zece luni, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2017, până la 153.105 de unităţi noi, arată datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), publicate miercuri.
Potrivit sursei citate, în continuare, achiziţiile de autovehicule sunt realizate în principal de persoanele juridice, care acoperă 61% din totalul achiziţiilor de autoturisme înregistrate în primele 10 luni ale acestui an. Totodată, analiza APIA relevă faptul că numărul de autoturisme achiziţionate de persoanele fizice în intervalul de referinţă (50.769 unităţi) este cu circa 35,6% mai mare decât cel aferent perioadei similare de anul trecut (37.453 unităţi).
Dacia este liderul
Datele centralizate arată că, la nivelul lunii octombrie al acestui an, volumul livrărilor de autovehicule s-a situat la 18.274 de unităţi (cea mai bună lună octombrie din ultimii 10 ani), cu 19,5% mai mult decât în luna similară din 2017.
În intervalul ianuarie - octombrie 2018 au fost livrate, în România, 153.105 de autovehicule, în creştere cu 20,1% faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior. Dintre acestea 129.274 sunt autoturisme (+22,1%, comparativ cu 2017) şi 23.831 autovehicule comerciale (+10,1%, comparativ cu 2017).
Conform APIA, în clasamentul mărcilor (autoturisme + autovehicule comerciale) lider este Dacia, cu 44.109 unităţi, urmată de Volkswagen (13.859 unităţi), Renault (11.978), Ford (11.521) şi Skoda (11.165).
Totodată, la autoturisme, topul pe mărci este condus de Dacia - cu 41.374 de unităţi (32% cotă de piaţă, pe un volum în creştere cu 28,7% faţă de primele zece luni din 2017), urmată de Volkswagen (12.426 unităţi, 9,6% cotă de piaţă), Skoda (11.165 unităţi, 8,6% din total piaţă), Renault (10.266 unităţi, 7,9% din total piaţă) şi Ford (7.808 unităţi, 6% cotă de piaţă).
Dacia Logan a fost cel mai vândut automobil
De asemenea, pe modele, după 10 luni din 2018, Dacia Logan continuă să înregistreze cel mai mare volum de vânzări, respectiv 17.227 unităţi, urmată de Dacia Duster cu 10.416 unităţi, Dacia Sandero (8.512), Renault Clio (4.858) şi Skoda Octavia (4.489).
În funcţie de tipul de combustibil, autoturismele cu motoare pe benzină continuă să fie majoritare, ajungând, după primele 10 luni din acest an, la o pondere de 61,5% din total, dar semnificativ mai mare (10,1 puncte procentuale) faţă de ponderea pe care o aveau după aceeaşi perioadă din 2017, respectiv 51,4%.
La capitolul autoturisme 'verzi' (electrice şi hibride), după primele 10 luni din 2018, ponderea acestora în vânzările totale este de 2,7%, superioară celei de anul trecut, când se situa la 2%. Astfel, pe segmentul celor electrice (full şi plug-in) s-a înregistrat un salt al livrărilor de 145,8%, până la 740 de unităţi, în timp ce pentru cele hibride majorarea se situează la 55,6%, până la 2.768 de unităţi.
În privinţa ţării de provenienţă a autoturismelor, situaţia se prezintă astfel: din România 31,5%, Germania 19,1%, Cehia 10,6%, Turcia 8,9% şi Spania 7,5%. În acest context, autoturismele din producţia autohtonă au înregistrat, în anul 2018, o creştere semnificativă, de 35,9% comparativ cu anul 2017, în timp ce, autoturismele din import au înregistrat o creştere, mai redusă, de doar 16,7%.
Pe de altă parte, statistica APIA menţionează că, la categoria autoturismelor rulate, pe ansamblul primelor zece luni din 2018, există 390.411 unităţi înmatriculate, în scădere cu 8,4% faţă de perioada ianuarie - octombrie 2017.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News