Aplicarea
Intrată în vigoare la sfârșitul lunii iulie, Legea nr. 148/2012, care reglementa factura electronica, prevedea că documentul poate fi emis de la 1 ianuarie 2013. Totodată, legea aducea completări importante comparativ cu prevederile existente la momentul respectiv în Codul Fiscal. Actul normativ stabilea caracteristicile ce trebuie îndeplinite de persoanele impozabile pentru a emite facturi electronice, dar și cum trebuie transmise aceste documente beneficiarilor. La aproximativ o lună de la intrarea în vigoare a prevederilor, Guvernul a decis suspendarea aplicării facturii electronice până la 1 ianuarie 2014.
Amânarea până la 1 ianuarie 2014 este cuprinsă într-o ordonanță de urgență care nu a fost publicată încă în Monitorul Oficial, însă a fost anunțată de Executiv pe web-site. Autoritățile au precizat că suspendarea este necesară pentru compatibilizarea dispozițiilor legii cu Directiva 2006/112/CE, în privința facturării și arhivării electronice a facturii.
Legea nr. 148/2012 reglementează atât facturile electronice, cât și chitanțele și bonurile fiscale emise în formă electronică. Actul normativ definește factura în forma electronică ca fiind documentul în formă electronică ce caracterizează în mod unic și neechivoc schimbul sau vânzarea de bunuri ori servicii, cu semnătură electronică și purtând marca temporală, care conține datele cuprinse în formularul facturii și care este emis și gestionat utilizând sisteme informatice.
Potrivit reglementărilor, emiterea facturilor de către o persoană fizică sau juridică se face în una dintre următoarele două modalități, la alegerea exclusivă a emitentului: în formă electronică sau pe suport hârtie. Pentru a-și schimba modalitatea de emitere a facturilor, emitentul trebuie să notifice Ministerul Finanțelor Publice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu