Din ce în ce mai multe aplicaţii pentru monitorizarea răspândirii noului coronavirus au fost dezvoltate în toate ţările, însă ele nu sunt atât de folosite de oameni precum se aşteptau autorităţile.
Conform unui raport al Colegiului Imperial din Londra, Şcoala de Business, pentru ca populaţia să fie convinsă să le folosească este nevoie de stimulente. Asta pentru că populaţia foloseşte aceste aplicaţii în funcţia de propria percepţie despre riscuri individuale şi despre preferinţe sociale, în dauna beneficiilor sanitare ale societăţii.
Raportul sugerează şi că distribuirea datelor către poliţie ar putea avea un efect negativ asupra acestor aplicaţii, scrie Medical Express. De asemenea, se sugerează că este greşit să presupui că o persoană cu un risc ridicat de infecţie va folosi aplicaţia, la fel cum este greşit să presupui că dacă un individ ştie că este mai predispus la carantină sau izolare totală, lucruri care ar putea duce la pierderea sursei de venit, va mai folosi aplicaţia.
Astfel, cercetătătorii sugerează noi metode pentru încurajarea folosirii acestor aplicaţii. Astfel, s-ar putea lucra mai mult la îmbunătăţirea protejării datelor personal, asigurarea unor garanţii legale că datele colectate nu vor fi folosite împotriva utilizatorilor, dar şi că unele campanii de comunicare ar putea folosi mesaje pozitive, în dauna atenţionărilor.
"Folosirea unor astfel de aplicaţii reprezintă o armă importantă în lupta cu virusul. Ştiinţele economice ne oferă instrumentele pentru a evalua clasicele schimburi de bunuri publice şi ce preferă indivizii în termeni de costuri şi beneficii", a explicat Tarun Ramadorai, profesor de Economie Financiară la Colegiul Imperial.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu