Apple a recunoscut că a încetinit telefoanele iPhone pentru a-i determina pe clienți să cumpere cele mai noi modele și compania este acum bună de plată.
Conform Agerpres, 113 milioane de dolari va plăti grupul informatic american avocaților generali din California și alte 33 de state americane care au acuzat producătorul de iPhone-uri. „Acordul convenit astăzi asigură accesul la informații pentru consumatori pentru a cumpăra și utiliza produsele Apple”, a precizat procurorul general Xavier Becerra.
Acordul anunțat miercuri de reprezentanții statelor care au depus plângeri, printre care se regăsesc în principal Arizona, Arkansas și Indiana, este diferit de procedura în nume colectiv în care Apple a recunoscut că a încetinit performanțelor anumitor telefoane și a acceptat să plătească până la 500 milioane de dolari utilizatorilor afectați pentru a pune capăt acțiunilor în justiție.
În anul 2016 Apple a profitat de o actualizare de software destinată telefoanelor iPhone 6, 7 și SE pentru a încetini viteza procesoarelor, în ideea ca bateria telefoanelor să nu provoace o supraîncălzire sau o oprire bruscă. Statele americane susțin că astfel Apple și-a înșelat clienții și ar fi trebuit să înlocuiască bateriile sau să informeze public că există această problemă la baterii. Apple a dezmințit aceste acuzații și nu a recunoscut că a încălcat legea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu