Apple le cere furnizorilor din Taiwan să eticheteze produsele ca fiind „made in China”

FOTO: Pixabay
FOTO: Pixabay

Apple le-a cerut furnizorilor din Taiwan să-și eticheteze produsele ca fiind produse în China, în cadrul unui efort de a evita întreruperea inspecțiilor vamale stricte din China ca urmare a vizitei șefului Camerei din Congresul SUA, Nancy Pelosi, la Taipei.

Potrivit Nikkei, compania a cerut producătorilor de pe insulă să eticheteze componentele destinate Chinei continentale ca fiind fabricate în „Chinese Taipei” sau „Taiwan, China”. Etichetele sunt necesare pentru a respecta o regulă de lungă durată, dar neaplicată anterior, care impune ca bunurile importate să sugereze că insula face parte din Republica Populară Chineză, notează The Guardian.

Expresia „Made in Taiwan” poate duce la întârzieri, amenzi și chiar respingerea unui întreg transport. Dar Taiwanul însuși cere ca exporturile să fie etichetate cu punctul de origine: fie numele „Taiwan”, fie numele oficial al țării, „Republica Chinei”.

Alegerea de a cere furnizorilor să nege existența independentă a Taiwanului a condus la critici din întreaga lume. GreatFire, care lucrează împotriva cenzurii online chineze, a remarcat că mișcarea a fost o escaladare față de o dezamăgire anterioară a Apple, care a eliminat steagul Taiwanului de pe tastaturile emoji pentru utilizatorii din China și Hong Kong. „Este o chestiune de timp înainte ca Apple să înceapă să elimine aplicațiile al căror nume conține caracterele [pentru] Taiwan fără a specifica „provincia Chinei””, a întrebat organizația.

„Din păcate, bănuim că „linia roșie” a Apple, momentul în care va spune: „Opriți-vă, nu mai, nu putem continua să colaborăm cu regimul chinez și să punem în aplicare cererile sale de cenzură”, nu este absolut deloc aproape”, a spus Benjamin Ismail de la GreatFire pentru publicația Register.

Este posibil ca Apple să fi simțit că nu avea de ales decât să se supună solicitărilor Chinei. Întârzierile de livrare acum ar fi ruinătoare, deoarece compania trece în faza finală de producție pentru iPhone 14, care urmează să fie anunțat la un eveniment de presă luna viitoare. Lipsa lanțului de aprovizionare a început deja să se agraveze, compania luând decizia fără precedent, potrivit analistului influent Ming-Chi Kuo, de a livra variantele mai ieftine non-Pro ale telefonului cu același cip de bază care este deja în iPhone-urile 13.

Încercările de lungă durată ale Apple de a-și diversifica procesul de producție dau în sfârșit roade. Potrivit lui Kuo, compania se așteaptă să livreze versiuni ale iPhone 14 din fabricile din India alături de producătorii săi chinezi în ziua lansării. În anii precedenți, fabricile indiene au fost cu câteva luni în urma Chinei în ceea ce privește dispozitivele de ultimă oră. Anul acesta, de exemplu, fabricile indiene ale Foxconn au început asamblarea iPhone 13 în aprilie, cam în aceeași perioadă cu operațiunile companiei din Brazilia.

Modelele produse în India și Brazilia servesc în mare măsură la satisfacerea cererii de pe piețele locale și nu sunt destinate să fie exportate în întreaga lume. Pentru aceasta, fabricile chineze Apple servesc un rol de neînlocuit.

Au apărut ”fisuri comerciale” între compania Apple și China

De aproape două decenii, Apple și China au fost indisolubil legate. Cea mai populată țară din lume nu numai că reprezintă cea mai mare parte a producției de dispozitive Apple, ci și o parte semnificativă din vânzările sale.

Anul acesta, au început să apară mai multe fisuri într-o relație de altfel reciproc avantajoasă. O mare parte a tulburărilor a fost determinată de strategia ”zero-Covid” a Chinei, cu blocaje stricte în marile părți ale țării la începutul acestui an, care au oprit producția la mai multe fabrici – inclusiv cele ale partenerilor de producție ai Apple, Foxconn și Pegatron – și au perturbat lanțurile globale de aprovizionare.

CEO-ul Apple, Tim Cook, a avertizat în timpul ultimului apel al companiei privind veniturile din aprilie că blocajele din lanțul de aprovizionare din China ar putea cauza o pierdere de până la 8 miliarde de dolari în trimestrul următor.

Cu un an înainte de pandemie, Apple a avertizat cu privire la încetinirea vânzărilor de iPhone, pe fondul unui război comercial în creștere între Statele Unite și China.

Dar oricât de rea devine situația acum, experții spun că gigantul tehnologic este puțin probabil (și poate incapabil) să se retragă din China în viitorul apropiat.

”Nu există nicio îndoială că producția de tehnologie vrea să se mute din China. Nu își pot permite riscul unei întreruperi continue a aprovizionării și doresc să obțină un control mai bun asupra capacității lor de a servi clienții”, a declarat Lisa Anderson, CEO al companiei de lanț de aprovizionare LMA Consulting Group, scrie CNN.

Mandatul lui Cook la Apple a coincis cu o aprofundare a relației companiei cu China. Cook s-a alăturat Apple în 1998, cu câțiva ani înainte ca APPLE să înceapă să-și fabrice produsele în China. El a contribuit la construirea și gestionarea lanțului său global de aprovizionare înainte de a ajunge la postul de top în 2011. El a făcut mai multe vizite foarte mediatizate în China în calitate de CEO, ilustrând importanța țării pentru Apple.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel