Gigantul tehnologic Apple a anunţat că nu va mai produce iPod, unul dintre cele mai vândute dispozitive pentru ascultat muzică.
Apărut în octombrie 2001, primul iPod putea stoca până la 1000 de melodii, motiv pentru care a explodat rapid în popularitate. În anii 2000, de altfel, milioane de oameni din toată lumea au folosit dispozitivul. Cu toate astea, compania a anunţat marţi că nu va mai produce acest dispozitiv.
Din 2001 şi până acum, Apple a vândut aproximativ 450 de milioane de iPod-uir, scrie nytimes.com, dintre care trei milioane anul trecut. Prin comparaţie, în 2021 Apple a vândut 250 de milioane de iPhone-uri.
Compania îşi asigură clienţii că muzica va putea fi stocată pe iPhone-uri, dar şi în Apple Music.
Prima generaţie de iPod-uri a costat 399 dolari, motiv pentru care în primul an au fost vândute doar puţin peste 400.000 de exemplare. Trei ani mai târziu, în 2004, Apple a lansat iPod Mini, la preţul de 249 dolari, cu capacitatea de a stoca 1000 de melodii, iar vânzările au explodat. La finalul anului fiscal 2005, Apple vânduse 22,5 milioane de unităţi.
Gigantul petrolier Saudi Aramco depăşeşte Apple şi devine cea mai mare companie din lume în funcţie de valoarea de piaţă. Acţiunile gigantului saudit, plus 30% în 2022.
După un raliu de 29,25% în 2022, gigantul petrolier Aramco din Arabia Saudită a depăşit Apple în ceea ce priveşte capitalizarea şi a devenit cea mai valoroasă companie la nivel mondial, conform seekingalpha.com, citat de Ziarul Financiar.
Valoarea de piaţă a societăţii este de circa 2.500 de miliarde de dolari, cu puţin peste capitalizarea Apple, scrie Mediafax.
Acţiunile producătorului iPhone-urilor au scăzut cu 15,7% de la începutul anului. Chiar dacă gigantul american a raportat rezultate puternice şi a oferit estimări solide pentru perioada următoare, evoluţia pe bursă a fost afectată de un selloff la nivelul acţiunilor de tip „growth” din industria tech.
Analiştii se aşteaptă ca Apple să înregistreze un profit net per acţiune (EPS – earnings per share) de 6,15 dolari în anul fiscal 2022 şi să raporteze venituri totale de 100 de miliarde de dolari.
Saudi Aramco a anunţat venituri de 32 de miliarde de dolari în T4/2021, când preţul bariului de petrol era cu circa 5 dolari sub nivelurile actuale, iar producţia era mai scăzută.
Timp de doi ani, investitorii au discutat despre „câştigătorii pandemiei” din sectorul tech. Totuşi, scăderea numărului de investiţii în energie din timpul crizei sanitare a dus la o lipsă considerabilă de petrol, gaze, cărbune şi capacitate de rafinare, determinându-i astfel pe unii analişti să considere că sectorul energetic ar putea fi „cel mai mare câştigător al pandemiei”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News