Comisia de inventariere a arhivei SIPA îşi începe miercuri activitatea.
'Pentru mâine (n.r. - miercuri), la orele 10,00, am convocat Comisia de inventariere a arhivei SIPA. Membrii comisiei vor alege preşedintele acesteia. La orele 10,30, comisia va începe activitatea de inventariere a arhivei, a anunţat marţi ministrul Justiţiei, Tudorel Toader, pe Facebook.
Pe 9 iunie, a fost publicată în Monitorul Oficial Hotărârea Guvernului privind unele măsuri referitoare la arhiva SIPA.
Potrivit HG, comisia va avea ca principale atribuţii inventarierea arhivei fostei Direcţii Generale de Protecţie şi Anticorupţie (DGPA), aceasta urmând, totodată, să propună clasificarea, declasificarea, trecerea la un alt nivel de clasificare sau de secretizare a documentelor inventariate, respectiv distrugerea acestora, conform dispoziţiilor legale.
De asemenea, comisia va preda, după declasificare, către Administraţia Naţională a Penitenciarelor, dosarele de personal ale foştilor angajaţi ai DGPA identificate în arhivă şi către Arhivele Naţionale documentele cu valoarea istorică identificate în arhivă.
Comisia va fi alcătuită din cinci membri numiţi prin ordin al ministrului Justiţiei, doi dintre aceştia fiind din cadrul Ministerului Justiţiei, unul de la ANP şi alţi doi vor fi propuşi de Secretariatul General al Guvernului. Fiecare dintre aceste instituţii va propune şi câte un supleant.
Conform hotărârii, comisia va putea furniza informaţii din documentele cuprinse în arhivă dacă există proceduri judiciare în derulare, la cererea motivată a organelor judiciare.
Totodată, după împlinirea unui termen de cinci luni de la începerea activităţii comisiei, persoanele care doresc să consulte documentele referitoare la viaţa lor privată vor avea acces la ele în baza unei cereri scrise.
"Înscrisurile care constituie secrete de serviciu pot fi desecretizate, în condiţiile legii, şi pot fi consultate în condiţiile prezentei reglementări de către persoanele la care se referă. Informaţiile astfel desecretizate pot fi comunicate, în condiţiile legii, oricărei entităţi fizice sau juridice, la cererea acestora. Respectivele înscrisuri vor fi distruse la momentul încetării activităţii comisiei, cu excepţia cazului prevăzut la art. 6, alin 2", prevede hotărârea.
Activităţile prevăzute de această hotărâre vor fi încheiate în cel mult trei ani de la intrarea ei în vigoare, potrivit Agerpres.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News