Ariston Thermo România, liderul pieţei locale de centrale termice şi boilere, estimează că introducerea directivelor ErP (Energy-related Products Directive) începând cu toamna acestui an cu privire la eficienţa energetică a echipamentelor de încălzirevor schimba definitiv piaţa locală de centrale termice pe gaz.
Ariston Thermo România, liderul pieţei locale de centrale termice şi boilere, estimează că introducerea directivelor ErP (Energy-related Products Directive) începând cu toamna acestui an cu privire la eficienţa energetică a echipamentelor de încălzirevor schimba definitiv piaţa locală de centrale termice pe gaz.
“Începând cu septembrie 2015, directivele ErP* impun ca pe pieţele europene şi astfel şi pe cea locală să nu mai fie comercializate decât produse ce ating un anumit prag de eficienţă energetică. Astfel, odată cu septembrie 2015, centralele în condensare vor fi practic singurele care întrunesc aceste criterii”, a afirmat Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston Thermo România.
Potrivit estimărilor sale, piaţa locală de centrale termice a început încă de anii trecuţi să se adapteze noilor trenduri în ceea ce priveşte eficienţa energetică. Astfel, în 2014 s-a putut observao creştere substanţială a vânzărilor de modele în condensare, lucru care arată o schimbare treptată a comportamentului de achiziţie al românilor, aceştia fiind tot mai mult interesaţi de produsele cu un grad tehnologic ridicat ce asigură o eficienţă sporită şi economii la consumul de gaz.
„O creştere a vânzărilor de centrale termice în condensare am putut observa şi la nivelul business-ului Ariston Thermo România, iar această majorare a fost rezultatul eforturilor noastre de a promova produse superioare din punct de vedere al eficienţiei energetice şi de a educa posibilii cumpărători de centrale termice. Astfel, după ce în 2010 am introdus noi modele de centrale în condensare cu puteri cuprinse între 24 – 150 kw, capabile să acopere aplicaţii de la apartamente, până la case şi vile, dar şi aplicaţii comerciale, în 2014 am lansat o serie de programe destinate acestui segment printre care extinderea perioadei de garaţie de la 3 la 5 ani, dar şi o reducere de preţ la înlocuirea centralei vechi cu una în condensare”, a mai spus Cătălin Drăguleanu.
Acesta a subliniat că decizia companiei de a promova produsele superioare din punct de vedere al eficienţei energetice a venit şi în urma studiilor companiei care arată că 65% dintre români nu sunt informaţi cu privire la tehnologia condensării şi la avantajele pe care le aduce aceasta.
Astfel, acestea au o eficienţă termică de până la 109%, faţă de aprox. 94% în cazul unei centrale convenţionale, şi aduc economii de până la 35% la consumul de gaz şi, deci, şi la factură. În plus, modelele în condensare sunt mult mai prietenoase cu mediul, având emisii de noxe şi dioxid de carbon mai mici comparativ cu modelele convenţionale.
Business în creştere în 2014
În acest moment, vânzările Ariston Thermo România sunt generate, în mare parte, de centrale termice murale, iar restul de boilere electrice, sisteme solare, pompe de căldură şi aparate de aer condiţionat.
Astfel, raportat la întregul business Ariston Thermo România, anul 2014 a adus o creştere a afacerilor comparativ cu anul precedent, înregistrată pe cele mai importante categorii de produse pe care compania le comercializează: centrale termice, boilere electrice şi sisteme solare.
„Cu toate că piaţa de centrale termice şi cea de boilere electrice nu au evidenţiat modificări notabile în 2014, Ariston Thermo România a reuşit să obţină creşteri importante datorate gamei largi de produse, a modelelor inovative nou lansate şi a acţiunilor de marketing şi vânzări realizate”, a mai spus reprezentantul companiei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu