Arnaud Deboeuf a decis să renunţe la postul său de senior executive în cadrul alianţei Renault-Nissan pentru postul de director pentru strategia industrială la rivalul francez PSA, a anunţat, marţi, un purtător de cuvânt al celui mai mare constructor auto francez, informează Reuters.
Deboeuf, care în urmă cu câţiva ani era directorul programului 'Entry' de la Renault, în cadrul căruia sunt dezvoltate automobilele Dacia, era unul dintre apropiaţii fostului şef Carlos Ghosn şi a lucrat în această companie din 1993.
Potrivit unei surse din apropierea acestui dosar, Arnaud Deboeuf ar fi transmis un mesaj intern pentru a explica plecarea sa, mesaj în care salută convergenţa realizată în ultimii ani între proiectele echipelor de la Renault şi cele de la Nissan, "chiar dacă furtuna prin care trecem din luna noiembrie pune la încercarea alianţa şi a distrus o parte din ceea ce am construit, lăsând echipele dezorientate".
Plecarea lui Arnaud Deboeuf scoate în evidenţă modul în care prăbuşirea lui Carlos Ghosn, arestat în luna noiembrie a anului trecut în Japonia pe fondul acuzaţiilor de nereguli financiare, continuă să zguduie echipele manageriale de la Renault şi Nissan.
De asemenea, Deboeuf este ultimul dintr-un lung şir de directori de la Renault care trece la rivalul PSA, grup ce deţine mărcile Peugeot şi Citroen. Chiar dacă astfel de treceri sunt ceva normal în industria auto, migraţia de la Renault la PSA s-a intensificat după ce numărul doi de la Renault, Carlos Tavares, a devenit directorul general al PSA în anul 2014. După Tavares a urmat Thierry Koskas, fost director comercial la Renault, care a devenit director de vânzări şi marketing la PSA, şi Alain Raposo, director al diviziei de motoare de la alianţa Renault-Nissan, care a preluat începând de anul trecut postul similar la PSA. De asemenea, Anne Abboud, după o carieră de 30 de ani la Renault, este responsabilă în prezent de reţeaua de concesionari a PSA, în timp ce actualul director pentru programe şi strategie de la PSA, Olivier Bourges, a petrecut nouă ani la Renault şi Nissan.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu