Într-o perioadă în care așteptam mai multe comenzi, am primit un mesaj aparte de la curier.
În primul rând, este posibil să fie o simplă coincidență primirea mesajului într-o perioadă aglomerată personal, în care primeam mai multe mesaje de la curieri. La fel de bine, poate să nu fie doar o coincidență.
Trecând peste acest aspect pe care nu avem cum să-l verificăm, iată ce putem verifica:
1. Numărul de telefon: Sms-ul a venit de la un număr de telefon anormal pentru o firmă de curierat și, în general, pentru țara în care trăim. Firmele de curierat de obicei au numere asociate, adică vă apare direct numele companiei, fie folosesc numere scurte de 4 cifre.
În acest caz, vedem că numărul are prefixul +251, tipic pentru Etiopia.
2. Lipsa de informații: ”Pachetul dvs.” este o variantă generală și ambiguă și te determină să te întrebi ”ce pachet?” și poate să apeși pe link chiar și din curiozitate. În mod obișnuit, firma de curierat precizează numărul comenzii.
3. Argument fals: Dacă firma de curierat are numărul dvs. de telefon astfel încât să vă dea acest mesaj, nu poate justifica faptul că nu a livrat comanda pentru că adresa este neclară. Dacă este neclară, vă sună curierul pentru a se lămuri unde trebuie să ajungă.
4. Link-ul pe sunteți invitați să apăsați nu are o denumire cunoscută: link-ul nu doar că nu este cunoscut, dar este și ciudat, orice astfel de link fiind de evitat complet.
Prin urmare, dacă primiți un astfel de mesaj, căutați să vă protejați de infractorii cibernetici analizând minimum aceste aspecte mai sus menționate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu